Google wprowadza nową funkcję wyszukiwania, znana wcześniej jako SGE (Search Generative Experience), która wykorzystuje sztuczną inteligencję do generowania podsumowań w odpowiedzi na zapytania użytkowników. Wskazówki dla właścicieli stron na WordPressie
Search Generative Experience (SGE) to jedna z większych zmian w wyszukiwarce Google, która bez wątpienia wpłynie na sposób promowania większości biznesów w sieci. Sprawdź te zmiany mogą wykorzystać właściciele stron na WordPressie.
Co to jest Search Generative Experience (SGE)?
Search Generative Experience (SGE) to przełomowa funkcja, która integruje tradycyjne wyszukiwanie Google z zaawansowaną technologią AI. Takie inteligentne wyszukiwanie pozwoli użytkownikom dokonywać szybkiego i przejrzystego przeglądu interesujących ich tematów. Umożliwia błyskawicznie dotarcie do sedna problemu i zgłębienie go bezpośrednio w procesie wyszukiwania.
Search Generative Experience wyświetla wyniki zebrane z innych stron. Oznacza to, że użytkownik może dotrzeć do interesujących go informacji bez klikania i odwiedzania poszczególnych witryn.
SGE Google może być szczególnie użyteczne w przypadku następujących problemów:
- szybkie znajdywanie odpowiedzi na pytania,
- przejrzysty przegląd tematów,
- podsumowanie wniosków,
- błyskawiczny dostęp do instrukcji typu „jak coś zrobić”.
Jak działa Search Generative Experience?
SGE Google integruje sztuczną inteligencję wraz z tradycyjnymi funkcjami wyszukiwania Google. Sztuczna inteligencja generatywna zestawia informacje pochodzące z wielu źródeł, a następnie są one prezentowane użytkownikowi w przystępny sposób.
W odróżnieniu od tradycyjnej wyszukiwarki Google (gdzie prezentowana jest tylko lista stron, które mogą zawierać odpowiedź na zadane pytanie) SGE Google wyświetla związaną z zagadnieniem listę sugestii (zebraną z wielu źródeł) na samej górze wyników wyszukiwania. Taka rozbudowana i konkretna lista pozwala użytkownikowi szybko przechodzić do bardziej szczegółowych i wartościowych treści.
Co więcej, internauci będą mieli także możliwość zadawania pytań chatbotowi, co ułatwi im dostęp na poziomie wyszukiwarki do dość szczegółowych informacji.
SGE a pozycjonowanie stron
Prognozuje się, że pojawienie się nowej sekcji w wynikach wyszukiwania spowoduje zmiany w ruchu na większości stron internetowych. Z uwagi na to, że SGE jest w stanie obsłużyć bardziej złożone zapytania, więcej informacji będzie dostępnych na stronie wyszukiwania. Dla części użytkowników tak pozyskane treści mogą być wystarczające. Dlatego ruch na niektórych stronach internetowych może się zmniejszyć.
Poza tym SGE związane jest też z pewnymi modyfikacjami w algorytmach Google. Co może być kolejną przyczyną zmian w ruchu na stronach.
Jak przygotować stronę Word Press na Search Generative Experience?
Choć SGE Google może budzić wiele obaw, to jednak daje także szanse na rozwój biznesu. Dlatego też warto przygotować się na tego rodzaju zmiany. Jednym z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią jest WordPress. Dlatego też skupiliśmy się na wskazówkach dla właścicieli stron na WordPressie.
Skup się na dostarczaniu wartościowych informacji
Im większy autorytet marki tym większa szansa na to, że twoja strona pojawi się na szczycie w sekcjach SGE. Wartościowe treści zachęcą także użytkowników do zgłębienia tematu, czyli wejścia na stronę. Dlatego też zamiast ogólnych treści przesyconych frazami, lepiej postawić na prezentowanie wiedzy eksperckiej.
Zastanów się, jakie potrzeby mogą mieć klienci
Kolejnym krokiem jest badanie potrzeb grupy docelowej. Zorientuj się, jakie problemy najczęściej mają twoi klienci i skup się na tworzeniu treści, które pomogą im w ich rozwiązaniu.
Twórz krótsze, ale bardziej konkretne treści
Dobrze, by publikowane na twojej stronie treści odpowiadały na konkretne pytania użytkowników. Unikaj tworzenia zbyt długich, ogólnych tekstów i tzw. lania wody. Postaw na merytorykę i rzetelność. Dzięki temu zbudujesz też większe zaufanie do swojej marki i wyróżnisz się na tle konkurencji.
Zoptymalizuj stronę pod EEAT
Zadbaj o to, by prezentowane przez ciebie treści spełniały zasady EEAT. Dziel się swoim doświadczeniem i nie bój się szczegółowych tematów. Pamiętaj jednak, by zawsze dobrze weryfikować prezentowane informacje, co wpłynie pozytywnie na twoją wiarygodność.
Popraw indeksowanie treści
Zweryfikuj także swoją witrynę WordPress i sprawdź, czy pozwala ona na łatwe indeksowanie przez roboty Google.
Odpowiednio formatuj teksty
Dla robotów Google, jak i odbiorców, znaczenie ma nie tylko jakość contentu, ale i forma prezentowania treści. Szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania może zwiększyć zastosowanie pytań i odpowiedzi, gdyż przeglądy Google AI zazwyczaj odpowiadają na pytania.
Pomocne może być także robienie podsumowań lub krótkich przeglądów prezentowanych treści.
Nie zapominaj o frazach long tail
Pamiętaj o frazach rozbudowanych, składających się z więcej niż trzech słów. To one najlepiej odpowiadają na szczegółowe zapytania klientów.Poza tym zapewnią ci także nieprzypadkowy, wysokiej jakości ruch na stronie.
Zachęcaj do interakcji
WordPress umożliwia interakcję z użytkownikami poprzez komentarze. Zachęcaj swoich użytkowników do aktywności, pozostawiania komentarzy, gdyż może to wpłynąć na widoczność twojej strony.
Zmiany wprowadzaj stopniowo
Pamiętaj, że wprowadzanie zmian pospiesznie i chaotycznie może przynieść więcej szkody niż pożytku. Dlatego też, żeby nie stracić obecnego ruchu, rozważnie zaplanuj swoje działania.
Masz pytania, chcesz dowiedzieć się więcej?
Skontaktuj się z nami po BEZPŁATNĄ wycenę i doradztwo!
Tel.: 884 701 705 lub kontakt@stronywarszawa.pl