Broker Media

ul. Budowlana 5/U1, Warszawa

29 sierpnia 2024 4 min. czytania

Co to jest Google Search Generative Experience

google Search Generative Experience

Google wprowadza nową funkcję wyszukiwania, znana wcześniej jako SGE (Search Generative Experience), która wykorzystuje sztuczną inteligencję do generowania podsumowań w odpowiedzi na zapytania użytkowników. Wskazówki dla właścicieli stron na WordPressie

Search Generative Experience (SGE) to jedna z większych zmian w wyszukiwarce Google, która bez wątpienia wpłynie na sposób promowania większości biznesów w sieci. Sprawdź te zmiany mogą wykorzystać właściciele stron na WordPressie.

Co to jest Search Generative Experience (SGE)?

Search Generative Experience (SGE) to przełomowa funkcja, która integruje tradycyjne  wyszukiwanie Google z zaawansowaną technologią AI. Takie inteligentne wyszukiwanie pozwoli użytkownikom dokonywać szybkiego i przejrzystego przeglądu interesujących ich tematów. Umożliwia błyskawicznie dotarcie do sedna problemu i zgłębienie go bezpośrednio w procesie wyszukiwania. 

Search Generative Experience wyświetla wyniki zebrane z innych stron. Oznacza to, że użytkownik może dotrzeć do interesujących go informacji bez klikania i odwiedzania poszczególnych witryn. 

SGE Google może być szczególnie użyteczne w przypadku następujących problemów:

  • szybkie znajdywanie odpowiedzi na pytania,
  • przejrzysty przegląd tematów,
  • podsumowanie wniosków,
  • błyskawiczny dostęp do instrukcji typu „jak coś zrobić”.

Jak działa Search Generative Experience?

SGE Google integruje sztuczną inteligencję wraz z tradycyjnymi funkcjami wyszukiwania Google. Sztuczna inteligencja generatywna zestawia informacje pochodzące z wielu źródeł, a następnie są one prezentowane użytkownikowi w przystępny sposób. 

W odróżnieniu od tradycyjnej wyszukiwarki Google (gdzie prezentowana jest tylko lista stron, które mogą zawierać odpowiedź na zadane pytanie) SGE Google wyświetla związaną z zagadnieniem listę sugestii (zebraną z wielu źródeł) na samej górze wyników wyszukiwania. Taka rozbudowana i konkretna lista pozwala użytkownikowi szybko przechodzić do bardziej szczegółowych i wartościowych treści. 

Co więcej, internauci będą mieli także możliwość zadawania pytań chatbotowi, co ułatwi im dostęp na poziomie wyszukiwarki do dość szczegółowych informacji.   

SGE a pozycjonowanie stron

Prognozuje się, że pojawienie się nowej sekcji w wynikach wyszukiwania spowoduje zmiany w ruchu na większości stron internetowych. Z uwagi na to, że SGE jest w stanie obsłużyć bardziej złożone zapytania, więcej informacji będzie dostępnych na stronie wyszukiwania. Dla części użytkowników tak pozyskane treści mogą być wystarczające. Dlatego ruch na niektórych stronach internetowych może się zmniejszyć.

Poza tym SGE związane jest też z pewnymi modyfikacjami w algorytmach Google. Co może być kolejną przyczyną zmian w ruchu na stronach.

Jak przygotować stronę Word Press na Search Generative Experience?

Choć SGE Google może budzić wiele obaw, to jednak daje także szanse na rozwój biznesu. Dlatego też warto przygotować się na tego rodzaju zmiany. Jednym z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią jest WordPress. Dlatego też skupiliśmy się na wskazówkach dla właścicieli stron na WordPressie. 

Skup się na dostarczaniu wartościowych informacji

Im większy autorytet marki tym większa szansa na to, że twoja strona pojawi się na szczycie w sekcjach SGE. Wartościowe treści zachęcą także użytkowników do zgłębienia tematu, czyli wejścia na stronę. Dlatego też zamiast ogólnych treści przesyconych frazami, lepiej postawić na prezentowanie wiedzy eksperckiej.

Zastanów się, jakie potrzeby mogą mieć klienci

Kolejnym krokiem jest badanie potrzeb grupy docelowej. Zorientuj się, jakie problemy najczęściej mają twoi klienci i skup się na tworzeniu treści, które pomogą im w ich rozwiązaniu. 

Twórz krótsze, ale bardziej konkretne treści

Dobrze, by publikowane na twojej stronie treści odpowiadały na konkretne pytania użytkowników. Unikaj tworzenia zbyt długich, ogólnych tekstów i tzw. lania wody. Postaw na merytorykę i rzetelność. Dzięki temu zbudujesz też większe zaufanie do swojej marki i wyróżnisz się na tle konkurencji.

Zoptymalizuj stronę pod EEAT

Zadbaj o to, by prezentowane przez ciebie treści spełniały zasady EEAT. Dziel się swoim doświadczeniem i nie bój się szczegółowych tematów. Pamiętaj jednak, by zawsze dobrze weryfikować prezentowane informacje, co wpłynie pozytywnie na twoją wiarygodność.

Popraw indeksowanie treści 

Zweryfikuj także swoją witrynę WordPress i sprawdź, czy pozwala ona na łatwe indeksowanie przez roboty Google. 

Odpowiednio formatuj teksty

Dla robotów Google, jak i odbiorców, znaczenie ma nie tylko jakość contentu, ale i forma prezentowania treści. Szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania może zwiększyć zastosowanie pytań i odpowiedzi, gdyż przeglądy Google AI zazwyczaj odpowiadają na pytania. 

Pomocne może być także robienie podsumowań lub krótkich przeglądów prezentowanych treści. 

Nie zapominaj o frazach long tail 

Pamiętaj o frazach rozbudowanych, składających się z więcej niż trzech słów. To one najlepiej odpowiadają na szczegółowe zapytania klientów.Poza tym zapewnią ci także nieprzypadkowy, wysokiej jakości ruch na stronie.

Zachęcaj do interakcji 

WordPress umożliwia interakcję z użytkownikami poprzez komentarze. Zachęcaj swoich użytkowników do aktywności, pozostawiania komentarzy, gdyż może to wpłynąć na widoczność twojej strony.

Zmiany wprowadzaj stopniowo

Pamiętaj, że wprowadzanie zmian pospiesznie i chaotycznie może przynieść więcej szkody niż pożytku. Dlatego też, żeby nie stracić obecnego ruchu, rozważnie zaplanuj swoje działania.

Masz pytania, chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami po BEZPŁATNĄ wycenę i doradztwo!

Tel.: 884 701 705 lub kontakt@stronywarszawa.pl

Inne artykuły na blogu

Nasza wiedza i doświadczenie, pozwoli na skuteczne osiągnięcie założonego celu.

  • Marketing
lokalny marketing reklama Warszawa

Jak pozyskać lokalnych klientów

Masz lokalną firmę i zależy Ci na stałym pozyskiwaniu lojalnych klientów? Sprawdź jak to zrobić. Opinie, spersonalizowana komunikacja, lokalne zaangażowanie, pozycjonowanie lokalne, social media Lokalne firmy, […]

  • Inne
  • SEO / SEM
jak usunąć opinie google maps

Jak usunąć negatywne opinie z Google Maps?

Wielu właścicieli firm, których przedsiębiorstwa są dodane w Google Maps, z pewnością martwi się o możliwość otrzymywania negatywnych recenzji od klientów. To zrozumiałe, biorąc pod […]

  • Strony internetowe
strony internetowe dla warsztatów samochodowych mechaników

Strony internetowe dla warsztatów samochodowych: co muszą zawierać i dlaczego są tak ważne?

Widoczność online jest dziś ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego też, by jakakolwiek firma mogła być konkurencyjna, musi mieć swoją stronę internetową. Warsztaty samochodowe nie są […]

error: Content is protected !!