Placówki medyczne powinny istnieć w sieci, tak samo ja wszystkie inne firmy i przedsiębiorstwa. Zarówno prywatne gabinety, jak i duże kliniki, aby budziły zaufanie potencjalnych pacjentów, powinny mieć własną profesjonalną stronę internetową. Taka witryna musi z jednej strony pełnić funkcję informacyjną, z drugiej powinna być przejrzysta i nowoczesna, z trzeciej – zachęcać do kontaktu z danym lekarzem czy placówką. Sprawdź, jak powinna wyglądać nowoczesna strona dla lekarzy i całej branży medycznej.
Strona www dla lekarza – po co w ogóle jest potrzebna?
Relacja między lekarzem a pacjentem opiera się przede wszystkim na zaufaniu. Aby pacjenci chcieli korzystać z usług konkretnych lekarzy czy placówek medycznych, muszą wierzyć w ich wiedzę, doświadczenie i kompetencje. Transparentność jest w branży medycznej niezwykle istotna. Gdzie pacjenci szukają informacji na temat lekarzy i placówek? Oczywiście w internecie. Szukanie tam informacji na temat danej placówki stało się już standardem. Między innymi dlatego tak ważne jest istnienie w sieci, i to nie tylko na serwisach, takich jak Znany Lekarz.
Każda placówka medyczna powinna mieć własną stronę internetową. Dla lekarzy jest to o tyle istotne, że mogą wykorzystać ją nie tylko jako źródło informacji na temat swoich usług. Strona www może służyć też do zwiększania świadomości pacjentów, kontaktu z placówką czy nawet do umawiania wizyt. Może pomóc budować pozytywny, budzący zaufanie wizerunek lekarza, przychodni czy kliniki (za sprawą np. rzetelnych, wartościowych wpisów na blogu).
Strona www to bardzo skuteczne narzędzie umożliwiające pacjentom znalezienie lekarza, którego poszukują.
Jak powinna wyglądać strona www lekarza?
Przed dokonaniem wyboru danego gabinetu czy kliniki, pacjent przegląda zwykle kilka stron www i porównuje je ze sobą. Żeby użytkownik wybrał właśnie Twoją placówkę, strona www powinna spełniać kilka kryteriów. Sprawdź, jakich.
- Intuicyjna, łatwa nawigacja – strony www dla lekarzy muszą być przyjazne dla użytkowników m.in. pod kątem poruszania się po poszczególnych podstronach. Użytkownik powinien mieć łatwy dostęp do interesujących go elementów witryny. Nie może gubić się w nadmiarze zbędnych informacji, za to powinien jak najszybciej znaleźć to, czego poszukuje.
- Funkcjonalność – strona musi ułatwiać użytkownikom kontakt z lekarzem. Dobrze byłoby, gdyby była wyposażona w kalendarz, możliwość rezerwacji wizyt online czy opinie o specjalistach, a także – jeśli to możliwe – cennik podstawowych usług.
- Informacje, których szuka pacjent – użytkownik, który wchodzi na stronę placówki medycznej, zwykle szuka konkretnych informacji. Nie przegląda stron z ciekawości, tylko szuka pomocy – chce np. dowiedzieć się, jak wyleczyć konkretne schorzenie, czy może to zrobić w danej placówce lub na czym polegają zabiegi i metody leczenia. Strona musi odpowiadać na takie potrzeby użytkownika.
- Odpowiedni język – treści na stronie internetowej lekarzy muszą być łatwo przyswajalne i zrozumiałe, a z drugiej strony rzetelne i konkretne. Cała zawartość nie może być ani zbyt krzykliwa, przepełniona emocjami, ani zbyt sucha, fachowa. Należy znaleźć złoty środek i posługiwać się językiem, który budzi zaufanie użytkowników.
Jaka powinna być strona www lekarza z technicznego punktu widzenia
Strona www musi spełniać nie tylko wymogi wizualne i być przyjazna dla użytkownika. Musi być też przyjazna dla robotów wyszukiwarek. Dlaczego? Ponieważ dzięki temu znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania i będzie widoczna dla użytkowników szukających usług medycznych. Aby tak się stało, witryna powinna być zoptymalizowana pod kątem SEO, bezawaryjna, spełniająca wymogi Google pod kątem szybkości i jakości działania. Musi być też responsywna, czyli dopasowana zarówno do ekranów komputerów, jak i do urządzeń mobilnych. Konieczne jest zadbanie o właściwe linkowanie, zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Witryna placówki medycznej powinna być też widoczna „na zewnątrz” – np. w mediach społecznościowych czy na innych portalach.
Od czego zacząć?
Aby strona mogła osiągnąć sukces, należy przeprowadzić rzetelną analizę zarówno obecnej strony www (jeśli istnieje), jak i konkurencji. Na tej podstawie można zaplanować dalsze działania marketingowe i stworzyć skuteczną, nowoczesną stronę www dla Twojej placówki. Jeśli szukasz wsparcia w tym zakresie, zachęcamy do kontaktu. Tworzeniem stron www zajmujemy się już ponad dekadę, a marketing medyczny jest jedną z naszych specjalizacji.
Dobra strona www dla branży medycznej pomoże pozyskać nowych pacjentów, a także zwiększyć liczbę wizyt i przeprowadzanych zabiegów.
Wykonamy BEZPŁATNIE audyt obecnej strony i doradzimy co zmienić, lub jak wykonać nową witrynę, aby była skutecznym narzędziem marketingowym i wizytówką placówki medycznej
Zadzwoń: 884 701 705
Jako agencja interaktywna specjalizująca się w tworzeniu stron internetowych dla lekarzy i gabinetów medycznych. Nasze strony www dla Medyków są:
- Holistycznie zaprojektowane – projektujemy indywidualnie każdą stronę z wykorzystaniem najnowszych trendów UX/IU, aby zapewnić kreatywne i skuteczne rozwiązania dla naszych klientów.
- Przejrzyste i czytelne – nasze strony umożliwiają pacjentom łatwe i szybkie odnalezienie potrzebnych informacji, bez gubienia się w gąszczu zbędnych treści.
- Proste i intuicyjne – strony www dla lekarzy są zaprojektowane w sposób, który ułatwia pacjentom poruszanie się pomiędzy najważniejszymi zakładkami, bez skomplikowanych elementów.
- Bezawaryjne – nasze strony są zawsze w pełni dostępne dla pacjentów, zapewniając niezawodność i nie pozostawiając miejsca na potknięcia.
- Funkcjonalne – nasze witryny są zaprojektowane z myślą o potrzebach pacjentów, umożliwiając łatwy kontakt z wybranym lekarzem czy gabinetem, dzięki takim funkcjonalnościom jak kalendarz, możliwość rezerwacji wizyt online, wiarygodne opinie o specjalistach czy blog z najważniejszymi informacjami.
- Łatwe w obsłudze – strony są stworzone w sposób przystępny dla personelu kliniki czy gabinetu, dzięki intuicyjnemu i łatwemu w obsłudze systemowi CMS.
- Widoczne – nasze strony są w pełni zintegrowane z najpopularniejszymi platformami społecznościowymi, takimi jak Facebook, YouTube czy Instagram, dzięki czemu zyskują zaangażowanych odbiorców.
- Przyjazne użytkownikom – nasze strony wzbudzają zaufanie, od kreowania identyfikacji wizualnej, po dobór odpowiednich grafik i treści, mając na uwadze, że strona www jest wizytówką lekarza lub kliniki.
- Responsywne – nasze witryny umożliwiają łatwe przeglądanie na urządzeniach mobilnych, które są coraz bardziej popularne wśród internautów, w tym potencjalnych pacjentów.
- Zgodne z wymogami Google – nasze strony są szybkie, bezpieczne oraz spełniają wymogi prawne i techniczne, aby zwiększyć ich widoczność i skuteczność.
- Mają możliwość rozbudowy o kolejne podstrony w przyszłości.
Mamy doświadczenie w obsłudze ponad 50 placówek medycznych. Zapewniamy kompleksową obsługę marketingową usług medycznych. Tworzymy strony m.in. dla;
- Strony dla gabinetów, klinik, placówek medycznych, producentów
- Strony internetowe dla dentysty, stomatologa
- Strony www dla psychologów, psychiatrów, fizjoterapeutów
- Strony internetowe dla chirurgów, ginekologów, flebologów, trychologów, proktologów
- Gabinetów medycyny estetycznej i salonów urody
- Oraz każdej innej specjalizacji medycznej
Zapraszamy do kontaktu Zadzwoń: 884 701 705