Wiele salonów i gabinetów kosmetycznych czy kosmetologicznych funkcjonuje bez strony internetowej, swoją aktywność w sieci opierając wyłącznie na mediach społecznościowych. I oczywiście, prowadzenie kanałów w social mediach jest bardzo ważne, ale nie może być jedyną aktywnością online – musi iść w parze z dobrą stroną www. Sprawdź, dlaczego dobra strona www dla branży beauty jest potrzebna i czym powinna się charakteryzować.
Dlaczego same social media nie wystarczą?
Powodów jest kilka 🙂
– Media społecznościowe same w sobie nie są tak skuteczne w kampaniach SEO, jak dobra strona internetowa. I o ile SEO na Facebooku czy innych platformach działa, to nie zastąpi dobrze zaplanowanej i poprowadzonej kampanii w wyszukiwarkach.
– Mimo iż użytkownicy mają w nawyku sprawdzanie kont w social mediach, to znaczna część użytkowników wyszukuje informacji na temat gabinetów i salonów w wyszukiwarkach. Brak obecności w Google bardzo często zmniejsza szanse na odniesienie sukcesu.
– Media społecznościowe charakteryzują się dużą dynamiką. W związku z tym posty, które dodajesz dzisiaj, za jakiś czas nie będą widoczne dla użytkowników, bo zostaną zepchnięte przez nowe. Oczywiście, możesz przypiąć najważniejsze z nich na górze profilu FB czy IG, ale z drugiej strony takich przypiętych postów nie może być za dużo. Ważne wpisy czy np. zdjęcia z kategorii „przed i po” mogą po prostu zginąć w gąszczu informacji.
Marketing w internecie jest najskuteczniejszą formą reklamy, ale nie istnieje bez dobrej strony www. Sprawdźmy teraz, co powinna zawierać strona internetowa dla branży beauty.
W pigułce. Największe zalety strony www dla branży beauty
– Długoterminowy i długofalowy marketing. Twoja strona będzie pracować na sukces Twojego gabinetu przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Oczywiście pod warunkiem, że będzie dobrze zoptymalizowana.
– Wygoda i oszczędność czasu – dla Ciebie i dla klientów. Dobra strona www zawiera wszystkie niezbędne informacje o Twojej firmie, formularz kontaktowy ułatwiający kontakt, ofertę, opisy zabiegów czy nawet moduł do rezerwacji terminów oraz odniesienie do Booksy (więcej o tym za chwilę). Użytkownik ma więc podane wszystko, czego potrzebuje. Może szybko umówić się na wizytę lub skontaktować się z Tobą, gdy potrzebuje więcej informacji.
– Pozyskiwanie nowych klientów. Strona www to skuteczne narzędzie do poszerzania grupy odbiorców i pozyskiwania nowych klientów. Witryna wspiera też wszelkie działania w mediach społecznościowych, a sama w sobie – dobrze zaprojektowana – buduje pozytywny wizerunek marki.
Wskazówka! Jeśli chcesz oszczędzić czas i zyskać nowoczesną stronę www, która będzie pracować na Twój sukces, chętnie zajmiemy się przygotowaniem projektu i wdrożeniem Twojej witryny, a także całą kampanią promocyjną. Oferujemy BEZPŁATNĄ wycenę – skontaktuj się z nami
Co powinno znaleźć się na stronie www branży beauty?
Pewne elementy strony www są wspólne dla różnych branż, a inne są charakterystyczne lub wyjątkowo ważne dla branży beauty. Przyjrzyjmy się poszczególnym sekcjom i sprawdźmy, na które z nich zwrócić szczególną uwagę.
Strona główna
Strona główna powinna być jak przynęta – przyciągać uwagę, zachęcać do eksploracji pozostałych sekcji i prezentować najważniejsze (z punktu widzenia użytkownika) informacje. Wszystko oczywiście musi być podane w estetyczny, przejrzysty sposób.
Na stronie głównej powinna znaleźć się przykuwająca wzrok grafika lub slider, krótka informacja o tym, co Twój potencjalny klient może u Ciebie znaleźć, odniesienia do oferty lub wymienione usługi, link do kontaktu lub formularz kontaktowy, a także wybrane opinie klientów i odniesienia do social mediów.
O nas, zespół i osiągnięcia
Ponieważ w branży beauty szczególnie ważne jest zaufanie klientów, duże znaczenie ma dobra prezentacja kliniki czy gabinetu, a także zespołu i osiągnięć poszczególnych członków. Z sekcji „O nas” klient powinien dowiedzieć się jak najwięcej o salonie i jego pracownikach – tak, by rozwiało to wszelkie potencjalne wątpliwości.
Wskazówka! Najlepiej byłoby, gdyby na stronie pojawiły się zdjęcia pracowników oraz autentyczne zdjęcia salonu. Fotografie kupione na stocku raczej nie wzbudzą zaufania klientów. Jeśli nie masz takich zdjęć, lepiej będzie postawić na dobrze zaprojektowane grafiki niż na kupione fotografie.
Booksy lub system rezerwacyjny
Użytkownicy cenią sobie wygodę. Fakt, że mogą zarezerwować wizytę bez konieczności dzwonienia czy pisania maila, działa na plus dla Twojego salonu. Na stronie www branży beauty powinien więc znaleźć się albo własny, dedykowany Twojej stronie system rezerwacyjny, albo odnośnik do strony Booksy.com. Znacznie zwiększy to dostępność Twoich usług i skróci drogę do umówienia się na wizytę.
Nie masz Booksy? Pomyśl o tym!
Booksy to serwis (i aplikacja), który umożliwia klientom umawianie się na wizyty do gabinetów kosmetycznych czy fryzjerskich przez 7 dni w tygodniu. Dla branży beauty jest jak Booking.com dla branży hotelarskiej czy znanylekarz.pl dla branży medycznej. Warto iść z duchem czasu i założyć profil swojego gabinetu, ponieważ z Booksy korzysta coraz więcej osób.
Efekty zabiegów – zdjęcia „przed i po”
Żaden opis, żadna obietnica nie zadziała na odbiorców tak, jak zdjęcia przedstawiające efekty zabiegów wykonanych w Twoim salonie. Warto więc, by na stronie znalazła się sekcja ze zdjęciami „przed i po” lub galeria prezentująca wykonany manicure, pedicure czy makijaż.
Jak wygląda zabieg i dla kogo jest przeznaczony
Opisy zabiegów, stosowanych metod czy wykorzystywanych kosmetyków zwiększają zaufanie użytkowników do Twojej marki. Dzięki temu Twój potencjalny klient będzie bardziej skory do skorzystania z Twoich usług, niż byłby, gdyby na stronie znalazła się tylko lista dostępnych usług. Poza tym więcej wartościowej treści na stronie www to także lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – większa widoczność strony i rozpoznawalność marki.
Oferta i cennik
Dobrze zaprezentowana oferta oraz cennik z konkretnymi kwotami to jeden z filarów strony www dla branży beauty. Dzięki temu użytkownik wie, czego się spodziewać i dostaje jasne informacje o Twoich usługach (co również dobrze wpływa na odbiór Twojego gabinetu i zwiększa zaufanie klientów).
Opinie
Opinie zadowolonych pacjentów zwiększają wiarygodność salonu czy gabinetu. Warto dodać je na swoją stronę, ponieważ dzięki temu możesz przekonać nowych i niezdecydowanych użytkowników do umówienia się na wizytę. Opinie można pobrać np. z Google czy Facebooka.
Odnośniki do social mediów
Strona www powinna być filarem działań online, ale media społecznościowe to ich ważne uzupełnienie. Skracają bowiem dystans między Tobą a klientami, umożliwiają interakcje i nawiązywanie relacji, a także promują Twoją markę. Na stronie www należy dodać odnośniki do platform SM, na których działasz.
Kontakt i formularz kontaktowy
Wszystko, co skraca drogę do kontaktu z Twoim salonem, działa na Twoją korzyść. W zakładce „Kontakt” podaj więc adres, telefon i email, dodaj mapkę z zaznaczoną lokalizacją, napisz, jak do Ciebie dojechać i umieść formularz kontaktowy. W różnych miejscach na stronie dodaj też odnośniki do zakładki „Kontakt”, nr telefonu albo formularz kontaktowy.
Blog
Blog może z jednej strony budować Twój wizerunek jako eksperta/ekspertki w branży beauty, z drugiej być wartością dodaną dla użytkownika, który znajdzie na nim przydatne informacje, z trzeciej być wartościowym narzędziem w kampaniach SEO. Warto więc rozważyć prowadzenie go na swojej stronie www.
Wygląd ma znaczenie, ale sam wygląd nie wystarczy
Strona www salonu kosmetycznego ma zdecydowanie większe znaczenie niż strona www warsztatu samochodowego czy firmy budowlanej. W końcu jest to branża skoncentrowana m.in. na wyglądzie. Szata graficzna musi być estetyczna i nowoczesna, a layout przejrzysty. Nie może być mowy o bylejakości. To bowiem wygląd w pierwszej kolejności przykuwa uwagę odbiorców.
Strona www dla branży beauty musi być łatwa w obsłudze i mieć intuicyjną nawigację. Użytkownicy powinni mieć łatwy dostęp do najważniejszych treści, a także powinni wiedzieć, gdzie szukasz poszczególnych informacji. Wszystkie treści muszą przedstawione w sposób jasny i zrozumiały. To jednak nie wszystko.
Strona internetowa nie tylko musi wyglądać dobrze, ale też działać szybko i sprawnie. Powinna być zbudowana na nowoczesnym systemie zarządzania treścią (CMS), mieć grafiki odpowiednich rozmiarów, być dopasowana do urządzeń mobilnych, a także zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek.
Czynników, które wpływają na sukces strony www, jest wiele, a proces jej projektowania, wdrażania i optymalizacji może wydawać się skomplikowany dla osób, które nie specjalizują się w tym obszarze. Jeśli chcesz cieszyć się witryną, która będzie przyciągać nowych klientów i przyczyni się do sukcesu Twojego salonu, skontaktuj się z nami. Chętnie przygotujemy dla Ciebie projekt Twojej witryny, wdrożymy go w życie, a także zaplanujemy kampanie promocyjne. Zapraszamy!
Zobacz przykładowe strony naszych Klientów – PORTFOLIO