Broker Media

ul. Budowlana 5/U1, Warszawa

15 kwietnia 2023 5 min. czytania

Strony internetowe dla firm budowlanych

Strona internetowa dla firmy budowlanej

Sukcesy firm budowlanych opierają się w dużej mierze na systemie poleceń. Zadowoleni klienci przekazują informacje swoim znajomym i dzielą się opiniami w internecie. Jednak inwestorzy coraz częściej sami szukają wykonawców albo przynajmniej potwierdzenia zasłyszanych informacji także w sieci. Nie ulega wątpliwości, że profesjonalna, nowoczesna i dobrze zaprojektowana strona internetowa może pracować na korzyść firmy budowlanej – przyciągać nowych klientów i zwiększać zyski. Sprawdź, co powinno znaleźć się na stronie firmy budowlanej. 

Po co firmie budowlanej potrzebna jest strona www?

Strona internetowa to jeden z głównych punktów odniesienia na temat firmy budowlanej dla potencjalnych klientów. Nowoczesna, przyjazna i profesjonalna strona wzbudzi tylko pozytywne skojarzenia i zachęci do zapoznania się z dalszymi informacjami, np. do przejrzenia realizacji, opinii innych klientów czy oferty. Warto więc postarać się, by była jak najlepsza. Dobra strona www pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji – tym bardziej że nadal wiele firm budowlanych nie ma swoich stron www, albo ma takie, które nie spełniają współczesnych standardów, są przestarzałe, awaryjne i nieintuicyjne.

Nie wystarczy jednak mieć po prostu strony www – trzeba mieć stronę nowoczesną, funkcjonalną i przyjazną dla użytkowników. Kiepska witryna może wyświadczyć Twojej firmie niedźwiedzią przysługę, a dobra – przyciągać kolejnych klientów i zwiększać zyski. Sprawdźmy, co zatem powinna mieć skuteczna witryna dla branży budowlanej. 

Co powinna zwierać strona firmy z branży budowlanej?

Realizacje 

Słowa mogą powiedzieć bardzo dużo, ale w przypadku firmy budowlanej to zdjęcia z wykonanych zleceń są czymś, czego szukają Twoi potencjalni klienci. Jeśli masz taką możliwość, pokaż na stronie efekty Twojej pracy. W przypadku firm remontowych dobrym pomysłem jest pokazanie zdjęć w zestawieniu „przed” i „po”, czyli zdjęć przed remontem lub wykończeniem wnętrz i zdjęć po zakończeniu pracy. 

Uwaga! Na stronie warto też zamieścić zdjęcia z placu budowy czy z remontu, ale jest tu pewien haczyk. Powinny one nie tylko być dobrej jakości, ale też muszą przedstawiać pracę Twojej firmy w dobrym świetle. Uważni użytkownicy mogą oceniać np. narzędzia czy materiały budowlane, jakich używasz, a także wygląd pracowników. 

Zespół

Łatwiej zaufać konkretnym osobom, podanym z imienia (lub imienia i nazwiska), niż anonimowemu „zespołowi pracowników”. Jeszcze lepiej, gdy na stronie pojawiają się zdjęcia wymienionych osób. Jeśli prezentacja wszystkich pracowników jest niemożliwa, to na korzyść zadziała z pewnością zdjęcie i kilka zdań o właścicielu lub właścicielach firmy. 

Oferta 

Na stronie warto zaprezentować usługi, jakie oferujesz klientom. Najważniejsze kategorie dobrze jest dodać już na stronie głównej, np. w postaci czytelnych ikon (ewentualnie z krótkimi opisami) linkującymi do konkretnych podstron. Ważne, by użytkownik po otwarciu witryny wiedział, czym się zajmujesz. 

Zachęta

Użytkowników odwiedzających stronę www należy przekonać do skorzystania z Twoich usług. Trzeba to zrobić umiejętnie, używając do tego języka korzyści – bez natarczywości, ale też bez nadmiernej skromności. Pokaż Twoim potencjalnym klientom asy, jakie trzymasz w rękawie. Może to być m.in. terminowość, długie doświadczenie (np. rok założenia firmy albo X lat pracy), liczba zrealizowanych zleceń. 

Przedstaw odbiorcy korzyści, jakie płyną ze współpracy z Twoją firmą, pamiętając, by nie naginać faktów, a jednocześnie przedstawić się w jak najlepszym świetle. 

Współpraca 

Opisz w prosty sposób, jak wygląda współpraca z Twoją firmą. Możesz pokazać konkretne etapy, począwszy od pierwszego kontaktu, przez spotkanie w remontowanej nieruchomości czy na placu budowy, po otrzymanie wyceny i realizację zlecenia. Po co to wszystko? Aby pokazać transparentność firmy i utwierdzić klienta w przekonaniu, że ma do czynienia ze specjalistami godnymi zaufania.

Opinie na stronie

Opinie innych użytkowników zwiększają wiarygodność firmy i są potwierdzeniem Twojego doświadczenia oraz jakości wykonywanych przez Ciebie usług. Warto zamieścić na stronie referencje od zadowolonych klientów.

Strona www z technicznego punktu widzenia

Strona www powinna być atrakcyjna wizualnie, intuicyjna w obsłudze i nowoczesna, a także przyjazna dla wyszukiwarek. Aby to osiągnąć, należy zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów:

Optymalizacja pod kątem SEO

Dobrze zaplanowane działania zapewnią stronie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu witryna będzie dobrze widoczna dla użytkowników, a ruch na niej będzie rósł. 

UX Design – doświadczenia użytkownika 

Wszystkie elementy na stronie – teksty, grafiki, buttony, nawigacja, formularze, nawet linki – muszą być rozmieszczone tak, by użytkownikowi łatwo było poruszać się po witrynie. Fonty muszą być czytelne i łatwe w odbiorze, a grafiki atrakcyjne. Wszystko po to, żeby zapewnić użytkownikowi tylko pozytywne doświadczenia.

Dopasowanie do urządzeń mobilnych

Strona musi wyglądać i działać tak samo dobrze na laptopach i komputerach stacjonarnych, jak i na smartfonach oraz tabletach. Aby tak się stało, wykorzystuje się technologie Responsive Web Design (RWD) oraz Adaptive Web Design (AWD).

Ważne! Aby witryna zapewniała pozytywne wrażenia użytkownikom i jednocześnie była zgodna z wytycznymi Google pod względem szybkości i jakości, musi działać sprawnie i bezawaryjnie. Ważne jest też postawienie strony na dobrym systemie zarządzania treścią (CMS) – taki, który pozwoli na sprawne działanie witryny, a Tobie umożliwi łatwą edycję treści.

Jeśli szukasz nowoczesnej strony www dla swojej firmy budowlanej, zapraszamy do kontaktu. Tworzeniem stron internetowych zajmujemy się już ponad dekadę i wiemy, co zrobić, żeby witryna działała a korzyść Twojej firmy.

Wykonamy BEZPŁATNIE audyt obecnej strony internetowej i doradzimy co zmienić, lub jak wykonać nową witrynę, aby była skutecznym narzędziem marketingowym i wizytówką firmy budowlanej.

Zadzwoń: 884 701 705

Inne artykuły na blogu

Nasza wiedza i doświadczenie, pozwoli na skuteczne osiągnięcie założonego celu.

  • Strony internetowe
Strona internetowa spółdzielni mieszkaniowej Warszawa

Strony internetowe dla Spółdzielni mieszkaniowych (SM)

Jaka powinna być strona www spółdzielni mieszkaniowej?  Trudno dziś wyobrazić sobie nowoczesną instytucję, która nie ma własnej strony internetowej. Dotyczy to także spółdzielni mieszkaniowych, którym […]

  • Strony internetowe
Strony www dla lekarzy

Strony internetowe dla lekarzy i branży medycznej

Placówki medyczne powinny istnieć w sieci, tak samo ja wszystkie inne firmy i przedsiębiorstwa. Zarówno prywatne gabinety, jak i duże kliniki, aby budziły zaufanie potencjalnych […]

  • Strony internetowe
strona internetowa dla stomatologa

Strona internetowa dla stomatologa – jak powinna wyglądać i co zawierać?

Strona internetowa gabinetu stomatologicznego powinna informować o usługach i wzbudzać zaufanie pacjentów. Musi być czytelna, funkcjonalna i przejrzysta, a do tego ma zapewnić użytkownikom pozytywne […]