Broker Media

ul. Budowlana 5/U1, Warszawa

15 kwietnia 2023 5 min. czytania

Strony internetowe dla firm budowlanych

Strona internetowa dla firmy budowlanej

Sukcesy firm budowlanych opierają się w dużej mierze na systemie poleceń. Zadowoleni klienci przekazują informacje swoim znajomym i dzielą się opiniami w internecie. Jednak inwestorzy coraz częściej sami szukają wykonawców albo przynajmniej potwierdzenia zasłyszanych informacji także w sieci. Nie ulega wątpliwości, że profesjonalna, nowoczesna i dobrze zaprojektowana strona internetowa może pracować na korzyść firmy budowlanej – przyciągać nowych klientów i zwiększać zyski. Sprawdź, co powinno znaleźć się na stronie firmy budowlanej. 

Po co firmie budowlanej potrzebna jest strona www?

Strona internetowa to jeden z głównych punktów odniesienia na temat firmy budowlanej dla potencjalnych klientów. Nowoczesna, przyjazna i profesjonalna strona wzbudzi tylko pozytywne skojarzenia i zachęci do zapoznania się z dalszymi informacjami, np. do przejrzenia realizacji, opinii innych klientów czy oferty. Warto więc postarać się, by była jak najlepsza. Dobra strona www pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji – tym bardziej że nadal wiele firm budowlanych nie ma swoich stron www, albo ma takie, które nie spełniają współczesnych standardów, są przestarzałe, awaryjne i nieintuicyjne.

Nie wystarczy jednak mieć po prostu strony www – trzeba mieć stronę nowoczesną, funkcjonalną i przyjazną dla użytkowników. Kiepska witryna może wyświadczyć Twojej firmie niedźwiedzią przysługę, a dobra – przyciągać kolejnych klientów i zwiększać zyski. Sprawdźmy, co zatem powinna mieć skuteczna witryna dla branży budowlanej. 

Co powinna zwierać strona firmy z branży budowlanej?

Realizacje 

Słowa mogą powiedzieć bardzo dużo, ale w przypadku firmy budowlanej to zdjęcia z wykonanych zleceń są czymś, czego szukają Twoi potencjalni klienci. Jeśli masz taką możliwość, pokaż na stronie efekty Twojej pracy. W przypadku firm remontowych dobrym pomysłem jest pokazanie zdjęć w zestawieniu „przed” i „po”, czyli zdjęć przed remontem lub wykończeniem wnętrz i zdjęć po zakończeniu pracy. 

Uwaga! Na stronie warto też zamieścić zdjęcia z placu budowy czy z remontu, ale jest tu pewien haczyk. Powinny one nie tylko być dobrej jakości, ale też muszą przedstawiać pracę Twojej firmy w dobrym świetle. Uważni użytkownicy mogą oceniać np. narzędzia czy materiały budowlane, jakich używasz, a także wygląd pracowników. 

Zespół

Łatwiej zaufać konkretnym osobom, podanym z imienia (lub imienia i nazwiska), niż anonimowemu „zespołowi pracowników”. Jeszcze lepiej, gdy na stronie pojawiają się zdjęcia wymienionych osób. Jeśli prezentacja wszystkich pracowników jest niemożliwa, to na korzyść zadziała z pewnością zdjęcie i kilka zdań o właścicielu lub właścicielach firmy. 

Oferta 

Na stronie warto zaprezentować usługi, jakie oferujesz klientom. Najważniejsze kategorie dobrze jest dodać już na stronie głównej, np. w postaci czytelnych ikon (ewentualnie z krótkimi opisami) linkującymi do konkretnych podstron. Ważne, by użytkownik po otwarciu witryny wiedział, czym się zajmujesz. 

Zachęta

Użytkowników odwiedzających stronę www należy przekonać do skorzystania z Twoich usług. Trzeba to zrobić umiejętnie, używając do tego języka korzyści – bez natarczywości, ale też bez nadmiernej skromności. Pokaż Twoim potencjalnym klientom asy, jakie trzymasz w rękawie. Może to być m.in. terminowość, długie doświadczenie (np. rok założenia firmy albo X lat pracy), liczba zrealizowanych zleceń. 

Przedstaw odbiorcy korzyści, jakie płyną ze współpracy z Twoją firmą, pamiętając, by nie naginać faktów, a jednocześnie przedstawić się w jak najlepszym świetle. 

Współpraca 

Opisz w prosty sposób, jak wygląda współpraca z Twoją firmą. Możesz pokazać konkretne etapy, począwszy od pierwszego kontaktu, przez spotkanie w remontowanej nieruchomości czy na placu budowy, po otrzymanie wyceny i realizację zlecenia. Po co to wszystko? Aby pokazać transparentność firmy i utwierdzić klienta w przekonaniu, że ma do czynienia ze specjalistami godnymi zaufania.

Opinie na stronie

Opinie innych użytkowników zwiększają wiarygodność firmy i są potwierdzeniem Twojego doświadczenia oraz jakości wykonywanych przez Ciebie usług. Warto zamieścić na stronie referencje od zadowolonych klientów.

Strona www z technicznego punktu widzenia

Strona www powinna być atrakcyjna wizualnie, intuicyjna w obsłudze i nowoczesna, a także przyjazna dla wyszukiwarek. Aby to osiągnąć, należy zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów:

Optymalizacja pod kątem SEO

Dobrze zaplanowane działania zapewnią stronie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu witryna będzie dobrze widoczna dla użytkowników, a ruch na niej będzie rósł. 

UX Design – doświadczenia użytkownika 

Wszystkie elementy na stronie – teksty, grafiki, buttony, nawigacja, formularze, nawet linki – muszą być rozmieszczone tak, by użytkownikowi łatwo było poruszać się po witrynie. Fonty muszą być czytelne i łatwe w odbiorze, a grafiki atrakcyjne. Wszystko po to, żeby zapewnić użytkownikowi tylko pozytywne doświadczenia.

Dopasowanie do urządzeń mobilnych

Strona musi wyglądać i działać tak samo dobrze na laptopach i komputerach stacjonarnych, jak i na smartfonach oraz tabletach. Aby tak się stało, wykorzystuje się technologie Responsive Web Design (RWD) oraz Adaptive Web Design (AWD).

Ważne! Aby witryna zapewniała pozytywne wrażenia użytkownikom i jednocześnie była zgodna z wytycznymi Google pod względem szybkości i jakości, musi działać sprawnie i bezawaryjnie. Ważne jest też postawienie strony na dobrym systemie zarządzania treścią (CMS) – taki, który pozwoli na sprawne działanie witryny, a Tobie umożliwi łatwą edycję treści.

Jeśli szukasz nowoczesnej strony www dla swojej firmy budowlanej, zapraszamy do kontaktu. Tworzeniem stron internetowych zajmujemy się już ponad dekadę i wiemy, co zrobić, żeby witryna działała a korzyść Twojej firmy.

Wykonamy BEZPŁATNIE audyt obecnej strony internetowej i doradzimy co zmienić, lub jak wykonać nową witrynę, aby była skutecznym narzędziem marketingowym i wizytówką firmy budowlanej.

Zadzwoń: 884 701 705

Inne artykuły na blogu

Nasza wiedza i doświadczenie, pozwoli na skuteczne osiągnięcie założonego celu.

  • Inne
chat GPT

Współpraca z copywriterem czy korzystanie z chatu GPT? Co wybrać?

Chat GPT to narzędzie AI, które wykorzystuje się m.in. do tworzenia tekstów (od krótkich haseł po długie artykuły), do researchu czy zbierania pomysłów na nowe […]

  • Strony internetowe

Strona internetowa dla branży beauty – dlaczego warto ją mieć i co powinna zawierać?

Wiele salonów i gabinetów kosmetycznych czy kosmetologicznych funkcjonuje bez strony internetowej, swoją aktywność w sieci opierając wyłącznie na mediach społecznościowych. I oczywiście, prowadzenie kanałów w […]

  • SEO / SEM
pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne – czym różni się od ogólnego i dlaczego warto na nie postawić? Pozycjonowanie lokalne zwiększa widoczność strony internetowej dla klientów, którzy szukają usług […]

error: Content is protected !!