Broker Media

ul. Budowlana 5/U1, Warszawa

10 września 2024 3 min. czytania

Czy treści generowane przez AI mają szansę na dobrą pozycję w Search Generative Experience?

ai copywriting sztuczna inteligencja pisanie tekstów

Obecnie, dzięki zaawansowanym algorytmom AI, prawie każdy jest w stanie tworzyć różnego rodzaju treści na niemal dowolne tematy. Jednak, by pojawiać się wysoko w Search Generative Experience (SGE) konieczna jest unikalność, wartość informacyjna i duża przydatność treści. Zatem czy, teksty generowane przez AI mają szansę przebijać się w SGE?

Czym jest Search Generative Experience?

Search Generative Experience (SGE) jest jedną z najbardziej istotnych modyfikacji w wyszukiwarce Google, która wpłynie na sposób promowania treści online. Ten sposób wyszukiwania integruje bowiem zaawansowaną technologię AI z tradycyjnymi wynikami wyszukiwania. Ma to na celu przede wszystkim dostarczanie bardziej złożonych, spersonalizowanych odpowiedzi.

Search Generative Experience prezentuje wyniki, które zostały zebrane z różnych źródeł. Pozwala to użytkownikowi dotrzeć do interesujących go informacji w jednym miejscu. W wielu przypadkach eliminuje to konieczność klikania i odwiedzania konkretnych stron internetowych.

Jak SGE zmieni wyniki wyszukiwania?

Głównym celem SGE jest przede wszystkim:

  • dostarczenie szybkiej, efektywnej odpowiedzi na pytanie (uproszczenie procesu wyszukiwania),
  • spersonalizowanie wyników wyszukiwania,
  • przejrzysty przegląd tematów, eliminujący potrzebę przeklikiwania się przez wiele stron,
  • integracja treści generatywnych z wynikami wyszukiwania,
  • błyskawiczne reagowanie na zmieniające się dane.

Z uwagi na to, że jednym z głównych założeń SGE jest personalizowanie wyników wyszukiwania, duży nacisk kładzie się na treści unikatowe, które mogą być rzeczywiście przydatne dla użytkownika. SGE preferuje, więc treści innowacyjne, wartościowe, autorskie i oryginalne. Czy zatem treści generowane przez AI mają szansę na dobrą widoczność?

Jakie są ograniczenia treści generowanych przez AI?

W ostatnim czasie niemal cały świat opanowały możliwości sztucznej inteligencji. Od kiedy czat GTP stał się ogólnodostępny, kuszące staje się tworzenie treści z jego wykorzystaniem. Rzeczywiście to narzędzie pozwala tworzyć znacznie szybciej, niż dotychczas. Jednak choć modele GPT mogą analizować i syntezować informacje oraz pozwalają błyskawicznie generować treści o wysokiej jakości, to jednak mają także pewne ograniczenia. 

Minusy treści tworzonych przez AI to na pewno:

  • Brak kreatywności – generowane w ten sposób treści są często bardzo mało oryginalne. Poruszają te same wątki, nie wychodzą poza schematy.
  • Niepełne zrozumienie kontekstu – przez co wygenerowane treści mogą być niedostosowane do danego tematu.
  • Powielanie treści – generowanie treści wyłącznie przy wykorzystaniu AI niesie za sobą ryzyko powielania treści. Stają się one wówczas mało atrakcyjne nie tylko dla wyszukiwarek, ale i użytkowników.
  • Brak precyzji, powierzchowność, ogólnikowość – w niektórych branżach, w których nawet drobne nieścisłości mogą mieć poważne konsekwencje, korzystanie z tego narzędzia może być ryzykowne, gdyż może nie spełniać standardów merytorycznych.
  • Nieaktualne informacje – niektóre branże są bardzo dynamiczne. Jeśli dane, na podstawie których powstała treść nie były aktualne, treść także będzie przestarzała.
  • Tworzenie treści o niskiej wartości.

Poza tym warto wspomnieć także o tym, że w niektórych specjalistycznych branżach, w których wymagana jest interpretacja złożonych informacji, AI może mieć trudności ze złożonością zadania. Poza tym nie zawsze będzie w stanie dostosować treści do specyficznych potrzeb klientów.

Czy treści generowane przez AI mogą zdobyć wysoką widoczność w SGE?

Choć korzystanie z AI znacząco wspiera tworzenie logicznych, spójnych treści, poprawiając jednocześnie efektywność i jakość pracy, to jednak ograniczenie się wyłącznie do tego narzędzia jest bardzo ryzykowne w kontekście zmian związanych z SGE. Dlaczego?

Przede wszystkim jak już wspominaliśmy, jednym z głównych celów SGE będzie dostarczanie użytkownikowi spersonalizowanych wyników wyszukiwania. Oznacza to, że treści, które są ogólnikowe, powierzchowne i mało oryginalne, nie będą traktowane jako użyteczne i wartościowe. Dlatego też raczej nie pojawią się na szczycie wyszukiwania.

Na osiągnięcie niskich pozycji narażone są także treści zduplikowane, które były powielane w wielu różnych miejscach. Także te, które są zbyt mało precyzyjne i nie wyczerpują tematu. To właśnie one zostaną zastąpione tymi bardziej szczegółowymi, kreatywnymi treściami.

W SGE kluczowym czynnikiem będzie jakość treści, dlatego też te bez wiarygodnych źródeł, aktualnych informacji, wniosków i analiz nie będą konkurencyjne.

Jak efektywnie wykorzystać AI do optymalizacji treści pod SGE?

Oczywiście nie oznacza to, że AI nie może wspierać tworzenia wartościowych treści. Wręcz przeciwnie! Umiejętne wykorzystanie tego narzędzia może znacząco zwiększyć efektywność działań. Dzięki niemu możesz generować pomysły na nowe treści, tworzyć szkice artykułów, opisy produktów, szukać odpowiednich słów kluczowych, optymalizować stare treści, usprawnić research, tworzyć fragmenty tekstu, czy analizować i monitorować wyniki.

Umiejętne wykorzystanie AI może więc korzystnie wpłynąć na widoczność strony. Ważne jednak, by traktować to narzędzie raczej jako asystenta, który może wpłynąć na prędkość i automatyzację pracy. Nie zastąpi ono działań profesjonalistów, którzy gwarantują kreatywne, spersonalizowane i strategiczne działania!

Jeśli więc zależy Ci na oryginalnych i angażujących treściach, które mają szanse pojawić się na szczycie w wynikach SGE, skontaktuj się z nami! Zadbamy o skuteczną promocję i rozwój Twojej marki!

Inne artykuły na blogu

Nasza wiedza i doświadczenie, pozwoli na skuteczne osiągnięcie założonego celu.

  • Strony internetowe
Zmiana strony internetowej specjalista pozycjonowanie stron

Zmiana strony internetowej nie musi oznaczać utraty pozycji w Google

Dowiedz się, jak zabezpieczyć swoje pozycje w Google i utrzymać cenny ruch na stronie! Wiele firm wcześniej czy później staje przed koniecznością zmiany swojej strony […]

  • Strony internetowe
strona internetowa psycholog

Strony internetowe dla psychologów i psychoterapeutów

Statystyki są nieubłagane: nawet co czwarty Polak mierzy się z zaburzeniami lub chorobami psychicznymi. Depresja jest aktualnie drugą spośród najczęściej diagnozowanych chorób na świecie, a […]

  • SEO / SEM
Czas pozycjonowania strony sklepu

Po jakim czasie widać efekty pozycjonowania strony?

Po jakim czasie widać efekty pozycjonowania strony? To jedno z częstszych pytań, jakie słyszymy od naszych Klientów. Musisz wiedzieć, że nie ma na nie uniwersalnej […]

error: Content is protected !!