Broker Media

ul. Budowlana 5/U1, Warszawa

15 października 2024 6 min. czytania

Strony internetowe dla żłobków: jak zwiększają zaufanie i pozyskują nowych klientów?

Strona internetowa żłobek

Pozyskanie nowych klientów do żłobka bywa bardzo trudne. Zwłaszcza w przypadku większych miast, gdzie konkurencja jest bardzo duża, a zdobycie zaufania rodziców – trudne. Jednym ze sposobów na przekonanie opiekunów do wybrania określonej placówki, może być dobry wizerunek żłobka w sieci. A strona internetowa jest do tego idealnym miejscem. Dlatego też warto ją do tego dobrze przygotować!

Strona internetowa dla żłobka jako podstawowe narzędzie marketingowe

Na pewno wiesz, że strona internetowa jest obecnie wizytówką każdej działalności i firmy. Ale czy zdajesz sobie sprawę z tego, że stanowi ona jednocześnie potężne narzędzie marketingowe? To właśnie dzięki niej możesz zbudować wizerunek marki, zaprezentować swoją ofertę oraz pozyskać klientów! Warunkiem jest oczywiście, by była ona atrakcyjna i dobrze zaprojektowana. Jeśli jednak taka jest, korzyści, które za sobą niesie, są bardzo duże. 

Należą do nich przede wszystkim:

  • Zdobycie zaufania rodziców – większość rodziców, zanim zdecyduje się oddać swoje dziecko do żłobka, dokładnie sprawdza informacje na temat tego miejsca. Jeśli Twoja strona wydaje się przyjazna, ciepła i zachęcająca, szanse na pozyskanie zaufania rodziców są znacznie większe!
  • Widoczność online – pamiętaj też, że wielu rodziców szuka żłobków, korzystając z wyszukiwarek takich jak Google. Jeśli nie znajdzie tam Twojej oferty – nie będzie miała szansy z niej skorzystać!
  • Prezentacja oferty – Twoja strona internetowa to najlepsze miejsce na zaprezentowanie swojej oferty. Chodzi tu oczywiście nie tylko o cennik, ale również o określenie misji, wartości, informacji o programie, czy innych szczegółów opieki nad dziećmi. Jeśli wyróżniasz się czymś na tle konkurencji (np. wykwalifikowana kadra, nauka języka obcego) – to doskonałe miejsce, by o tym poinformować.
  • Kontakt z rodzicami – na stronie możesz umieścić także formularze i dane kontaktowe, dzięki którym rodzice będą mogli błyskawicznie się z Tobą skontaktować.
  • Prezentowanie aktualności, wydarzeń, galerii – tego rodzaju elementy mają także ogromne znaczenie marketingowe. Dzięki nim rodzice mogą zobaczyć, jak bawią się ich dzieci poza domem, przybliżyć się do atmosfery panującej w żłobku oraz zaangażować się emocjonalnie. Nic tak nie buduje zaufania opiekunów, niż widok uśmiechniętych pociech. 

Błędy na stronie internetowej żłobka, przez które tracisz klientów

Tworzenie strony internetowej wymaga przemyślanej strategii, umiejętności technicznych i doświadczenia. O błędy bowiem nietrudno, a te mogą kosztować Cię naprawdę wiele.

Podstawowe błędy na stronie internetowej to przede wszystkim:

  • Brak responsywności (nieprzyjazność dla użytkowników urządzeń mobilnych) – obecnie większość użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych do odwiedzania stron internetowych. Dlatego też kluczowe jest, by strona była dla nich przyjazna. Jeśli nie – potencjalni klienci będą mieli trudność z komfortową nawigacją i znalezieniem kluczowych informacji. Najprawdopodobniej wyjdą ze strony sfrustrowani i skierują się do konkurencji!
  • Zbyt wolne ładowanie – klientów może też zniechęcić zbyt wolne ładowanie strony. Czasem nawet kilka sekund opóźnienia wystarczy, by użytkownik opuścił stronę zniechęcony.
  • Słaba struktura i kiepska nawigacja – nieintuicyjna, ale także nadmiernie skomplikowana struktura nawigacji sprawia, że użytkownicy nie mogą szybko znaleźć najważniejszych informacji. Tracą po prostu swój czas na nieefektywne szukanie.
  • Zbyt mało treści, nieaktualne treści – jeśli na Twojej stronie znajdują się głównie nieaktualne, bardzo okrojone informacje, może ona sprawiać wrażenie zaniedbanej. A to z kolei wpłynie bardzo niekorzystnie na zaufanie do placówki.
  • Brak informacji kontaktowych – rodzicom, którzy szukają żłobka dla swojego dziecka, zależy najczęściej na szybkim i łatwym kontakcie z placówką. Jeśli opiekunowie nie będą mogli szybko dowiedzieć się o dostępnych miejscach, programach czy kosztach, najprawdopodobniej skontaktują się z konkurencją.
  • Brak optymalizacji SEO – to jeden z częstszych błędów, który może sporo kosztować. SEO wpływa bowiem na widoczność, pozyskiwanie nowych klientów i ogólną skuteczność marketingową placówki. Jeśli je pominiesz, nie będziesz konkurencyjny. Nie pojawisz się na odpowiednim miejscu w wynikach wyszukiwania, przez co potencjalni klienci nie będą mieli szansy zapoznać się z Twoją ofertą.
  • Zła struktura URL – zła struktura URL może negatywnie wpływać na widoczność w wynikach wyszukiwania (SEO), utrudniać udostępnianie linków, czy prowadzić do problemów z indeksowaniem, czy ignorowania niektórych podstron,
  • Brak zabezpieczeń (SSL) – w przypadku, kiedy użytkownik odwiedza stronę bez SSL, przeglądarki wyświetlają ostrzeżenie, o tym, że strona nie jest bezpieczna. Tego rodzaju informacja może sprawić, że potencjalny klient opuści stronę, uznając ją za mało wiarygodną.

Dlaczego zaprojektowanie strony warto zlecić profesjonalistom?

Chcesz mieć pewność, że strona internetowa dla żłobka będzie wspierać rozwój Twojej placówki? Zaufaj profesjonalistom i skontaktuj się z nami, a my wykonamy BEZPŁATNĄ wycenę usługi.

Nasze strony internetowe wykraczają daleko poza samą estetykę! Są nie tylko bardzo atrakcyjne, ale także funkcjonalne. Działają szybko i płynnie na wszystkich urządzeniach, są intuicyjne, zoptymalizowane pod kątem SEO, posiadają certyfikat SSL. Ponadto wszystkie nasze strony projektujemy indywidualnie według najnowszych trendów UX/IU oraz zgodnie z wymogami Google.

Warto przeczytać:

Strony internetowe dla szkół podstawowych

Etapy tworzenia stron internetowych

Inne artykuły na blogu

Nasza wiedza i doświadczenie, pozwoli na skuteczne osiągnięcie założonego celu.

  • SEO / SEM
  • Strony internetowe
anchor text linkowanie

Anchor tekst – co to jest i czy ma znaczenie w SEO?

Anchor tekst (tekst kotwicy), czyli klikalna część linku, to element, który może wydawać się prosty, lecz odgrywa kluczową rolę zarówno w nawigacji internetowej, jak i […]

  • Inne
Social Media Pozycjonowanie SEO

Czy prowadzenie social mediów wpływa na pozycjonowanie?

Chociaż social media nie są bezpośrednim czynnikiem rankingowym w wyszukiwarkach typu Google, to jednak pośrednio bardzo wspierają działania SEO. Dlatego też obecność i aktywność w […]

  • Marketing
Rebranding marki

Rebranding marki – na czym polega? Czy warto?

Zastanawiasz się, jak najlepiej zaadaptować swoją firmę do wymagań szybko zmieniającego się rynku? Odpowiedzią może być rebranding. To potężne narzędzie może zmienić postrzeganie twojego biznesu […]

error: Content is protected !!