Masz lokalną firmę i zależy Ci na stałym pozyskiwaniu lojalnych klientów? Sprawdź jak to zrobić. Opinie, spersonalizowana komunikacja, lokalne zaangażowanie, pozycjonowanie lokalne, social media
Lokalne firmy, które chcą pozyskiwać nowych klientów z okolicy, powinny skupić się na lokalnym SEO. Jednak to nie wystarczy, by budować trwałe i silne relacje z klientami. Jeśli zależy ci na tym, by kontrahenci chętnie do Ciebie wracali, wypróbuj także po inne strategie.
Zadbaj o widoczność firmy w Internecie
Podstawą każdego lokalnego SEO jest utworzenie wizytówki w Google Moja Firma. Dzięki temu narzędziu pojawisz się w mapach oraz wynikach wyszukiwania na frazy lokalne. Należy pamiętać, by dbać o spójność wizytówki z informacjami udostępnianymi w social mediach, czy innych miejscach.
Jeśli dobrze zoptymalizujesz swój profil klienci będą mogli znaleźć cię nie tylko po nazwie firmy, ale i innych słowach kluczowych. Dlatego też przeprowadź dokładną analizę lokalnych keywords.
Najważniejsze korzyści z wizytówki w Google Moja Firma:
- widoczność firmy w sieci,
- większe zasięgi i szanse na pozyskanie nowych klientów,
- dodatkowe źródło ruchu na stronie,
- zwiększa wiarygodność firmy,
- ułatwia szybki kontakt.
Pamiętaj jednak, że większość ludzi patrzy tylko na pierwsze strony wyników wyszukiwania. Dlatego też, aby dotrzeć do odbiorców w wybranym regionie, musisz się na nich pojawić.
Pozyskuj pozytywne opinie, kontroluj jakość towarów i usług
Nie jest tajemnicą, że zadowoleni klienci są kluczem do sukcesu w każdym biznesie. Jednak dzisiejsi klienci są dużo bardziej wymagający niż dawniej. Dlatego nie zawsze jest łatwo o ich przychylność. Dlatego też kwestią nadrzędną powinno być także zadbanie o wysoką jakość usług i towarów. Choć dla większości przedsiębiorców jest to dość oczywiste, to warto o tym przypomnieć. Bez tego elementu będzie ci bowiem bardzo trudno stawić czoła lokalnej konkurencji.
Dobra jakość towarów i usług pomoże ci też pozyskać pozytywne opinie klientów, które dla wielu potencjalnych kontrahentów są jednym z kluczowych elementów przy zakupie. Ponadto mogą także istotnie wpływać na twoją pozycję w wynikach wyszukiwania.
Opinie klientów możesz zbierać nie tylko przez wizytówkę Google (Google Moja Firma), ale i poprzez:
- komentarze i rekomendacje w social mediach,
- platformy z ogłoszeniami lokalnymi (m.in. OLX, Allegro Lokalnie),
- serwisy z opiniami konsumenckimi (np. Opineo),
- platformy branżowe.
Buduj silne relacje z klientem i postaw na spersonalizowaną komunikację
Jedną z największych zalet lokalnych biznesów jest możliwość budowania silnych relacji ze swoimi klientami. Pamiętaj, że ci, u których zyskasz przychylność, będą znacznie chętniej rekomendować cię innym. Jest też większa szansa na to, że pozostaną ci lojalni i wrócą w przyszłości.
Zaufanie klientów jest istotne w większości branż, a w szczególności w przypadku usług medycznych i stomatologicznych, gabinetów medycyny estetycznej, gabinetów kosmetycznych, handlu detalicznego, hotelarstwa, serwisów komputerowych, kancelarii prawnych, biur rachunkowych, czy punktów gastronomicznych.
Co, więc składa się na udane relacje z klientem?
Są to przede wszystkim:
- zapewnienie miłej i profesjonalnej obsługi,
- otwartość i uważność na potrzeby klientów,
- dzielenie się doświadczeniem, bycie ekspertem w swojej dziedzinie,
- nagradzanie lojalności, np. poprzez oferowanie punktów lub zniżek na towary i usługi,
- zadbanie o odpowiednie szkolenie personelu,
- organizowanie eventów, np. warsztaty pieczenia chleba, warsztaty florystyczne.
Gdy już dobrze poznasz swoich klientów, postaw na komunikację spersonalizowaną. Dzięki niej dostosujesz swoje komunikaty do preferencji odbiorców. A twoje treści będą miały szanse zostać przekazane osobom, dla których są naprawdę wartościowe.
Zaangażuj się lokalnie
Kolejnym sposobem na promowanie swojego biznesu jest zaangażowanie się w wydarzenia lokalne. Dzięki temu zyskasz szanse na zbudowanie szerokich relacji z pobliską społecznością i nawiązanie współpracy z pobliskimi firmami. Ponadto twoja aktywność może wpłynąć też pozytywnie na życie sąsiadów.
Możesz zaangażować się w lokalną społeczność poprzez:
- wydarzenia i warsztaty sezonowe (np. z okazji Dnia Dziecka, Bożego Narodzenia),
- sponsorowanie lokalnych wydarzeń, np. sportowych,
- zbiórki charytatywne, wolontariat,
- pomoc przy organizacji uroczystości sportowych i kulturalnych,
- współpracę ze szkołami, przedszkolami,
- lokalne inicjatywy ekologiczne.
Korzystaj z Mediów Społecznościowych
Media społecznościowe to kolejne nieocenione narzędzie dla lokalnych firm. Dzięki nim w prosty sposób zbudujesz wizerunek marki, zwiększysz swoją rozpoznawalność, ale też zareklamujesz i sprzedasz usługi i towary. Pozyskasz również nowych klientów i ich opinie oraz przekierujesz ruch do swojej witryny.
Social media pozwalają też nawiązywać współpracę z lokalnymi influencerami, którzy mają dużą liczbę obserwujących i mogą bardzo szybko zwrócić ich uwagę na twoją firmę. Ponadto dzięki nim możesz dowiedzieć się więcej o swoich klientach.
Reasumując, lokalni klienci są siłą napędową dla twojej firmy. Dlatego też oprócz dobrej widoczności w sieci, stawiaj na relacje. Liczy się tu twoje zaangażowanie – inspiruj, buduj i łącz się z lokalną społeczność!
Zapraszamy po BEZPŁATNĄ wycenę usług reklamowych dla Twojej firmy
Zadzwoń 884 701 705 lub napisz: kontakt@stronywarszawa.pl