Broker Media

ul. Budowlana 5/U1, Warszawa

29 sierpnia 2024 6 min. czytania

Jak pozyskać lokalnych klientów

lokalny marketing reklama Warszawa

Masz lokalną firmę i zależy Ci na stałym pozyskiwaniu lojalnych klientów? Sprawdź jak to zrobić. Opinie, spersonalizowana komunikacja, lokalne zaangażowanie, pozycjonowanie lokalne, social media

Lokalne firmy, które chcą pozyskiwać nowych klientów z okolicy, powinny skupić się na lokalnym SEO. Jednak to nie wystarczy, by budować trwałe i silne relacje z klientami. Jeśli zależy ci na tym, by kontrahenci chętnie do Ciebie wracali, wypróbuj także po inne strategie. 

Zadbaj o widoczność firmy w Internecie

Podstawą każdego lokalnego SEO jest utworzenie wizytówki w Google Moja Firma. Dzięki temu narzędziu pojawisz się w mapach oraz wynikach wyszukiwania na frazy lokalne. Należy pamiętać, by dbać o spójność wizytówki z informacjami udostępnianymi w social mediach, czy innych miejscach.

Jeśli dobrze zoptymalizujesz swój profil klienci będą mogli znaleźć cię nie tylko po nazwie firmy, ale i innych słowach kluczowych. Dlatego też przeprowadź dokładną analizę lokalnych keywords.

Najważniejsze korzyści z wizytówki w Google Moja Firma:

  • widoczność firmy w sieci,
  • większe zasięgi i szanse na pozyskanie nowych klientów,
  • dodatkowe źródło ruchu na stronie,
  • zwiększa wiarygodność firmy,
  • ułatwia szybki kontakt.

Pamiętaj jednak, że większość ludzi patrzy tylko na pierwsze strony wyników wyszukiwania. Dlatego też, aby dotrzeć do odbiorców w wybranym regionie, musisz się na nich pojawić.

Pozyskuj pozytywne opinie, kontroluj jakość towarów i usług

Nie jest tajemnicą, że zadowoleni klienci są kluczem do sukcesu w każdym biznesie. Jednak dzisiejsi klienci są dużo bardziej wymagający niż dawniej. Dlatego nie zawsze jest łatwo o ich przychylność. Dlatego też kwestią nadrzędną powinno być także zadbanie o wysoką jakość usług i towarów. Choć dla większości przedsiębiorców jest to dość oczywiste, to warto o tym przypomnieć. Bez tego elementu będzie ci bowiem bardzo trudno stawić czoła lokalnej konkurencji.

Dobra jakość towarów i usług pomoże ci też pozyskać pozytywne opinie klientów, które dla wielu potencjalnych kontrahentów są jednym z kluczowych elementów przy zakupie. Ponadto mogą także istotnie wpływać na twoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

Opinie klientów możesz zbierać nie tylko przez wizytówkę Google (Google Moja Firma), ale i poprzez:

  • komentarze i rekomendacje w social mediach, 
  • platformy z ogłoszeniami lokalnymi (m.in. OLX, Allegro Lokalnie),
  • serwisy z opiniami konsumenckimi (np. Opineo),
  • platformy branżowe.

Buduj silne relacje z klientem i postaw na spersonalizowaną komunikację

Jedną z największych zalet lokalnych biznesów jest możliwość budowania silnych relacji ze swoimi klientami. Pamiętaj, że ci, u których zyskasz przychylność, będą znacznie chętniej rekomendować cię innym. Jest też większa szansa na to, że pozostaną ci lojalni i wrócą w przyszłości.

Zaufanie klientów jest istotne w większości branż, a w szczególności  w przypadku usług medycznych i stomatologicznych, gabinetów medycyny estetycznej, gabinetów kosmetycznych, handlu detalicznego, hotelarstwa, serwisów komputerowych, kancelarii prawnych, biur rachunkowych, czy punktów gastronomicznych.

Co, więc składa się na udane relacje z klientem? 

Są to przede wszystkim:

  • zapewnienie miłej i profesjonalnej obsługi,
  • otwartość i uważność na potrzeby klientów,
  • dzielenie się doświadczeniem, bycie ekspertem w swojej dziedzinie,
  • nagradzanie lojalności, np. poprzez oferowanie punktów lub zniżek na towary i usługi,
  • zadbanie o odpowiednie szkolenie personelu,
  • organizowanie eventów, np. warsztaty pieczenia chleba, warsztaty florystyczne.

Gdy już dobrze poznasz swoich klientów, postaw na komunikację spersonalizowaną. Dzięki niej dostosujesz swoje komunikaty do preferencji odbiorców. A twoje treści będą miały szanse zostać przekazane osobom, dla których są naprawdę wartościowe.

Zaangażuj się lokalnie

Kolejnym sposobem na promowanie swojego biznesu jest zaangażowanie się w wydarzenia lokalne. Dzięki temu zyskasz szanse na zbudowanie szerokich relacji z pobliską społecznością i nawiązanie współpracy z pobliskimi firmami. Ponadto twoja aktywność może wpłynąć też pozytywnie na życie sąsiadów. 

Możesz zaangażować się w lokalną społeczność poprzez:

  • wydarzenia i warsztaty sezonowe (np. z okazji Dnia Dziecka, Bożego Narodzenia),
  • sponsorowanie lokalnych wydarzeń, np. sportowych,
  • zbiórki charytatywne, wolontariat,
  • pomoc przy organizacji uroczystości sportowych i kulturalnych,
  • współpracę ze szkołami, przedszkolami,
  • lokalne inicjatywy ekologiczne.

Korzystaj z Mediów Społecznościowych

Media społecznościowe to kolejne nieocenione narzędzie dla lokalnych firm. Dzięki nim w prosty sposób zbudujesz wizerunek marki, zwiększysz swoją rozpoznawalność, ale też zareklamujesz i sprzedasz usługi i towary. Pozyskasz również nowych klientów i ich opinie oraz przekierujesz ruch do swojej witryny.

Social media pozwalają też nawiązywać współpracę z lokalnymi influencerami, którzy mają dużą liczbę obserwujących i mogą bardzo szybko zwrócić ich uwagę na twoją firmę. Ponadto dzięki nim możesz dowiedzieć się więcej o swoich klientach.

Reasumując, lokalni klienci są siłą napędową dla twojej firmy. Dlatego też oprócz dobrej widoczności w sieci, stawiaj na relacje. Liczy się tu twoje zaangażowanie – inspiruj, buduj i łącz się z lokalną społeczność!

Zapraszamy po BEZPŁATNĄ wycenę usług reklamowych dla Twojej firmy

Zadzwoń 884 701 705 lub napisz: kontakt@stronywarszawa.pl

Inne artykuły na blogu

Nasza wiedza i doświadczenie, pozwoli na skuteczne osiągnięcie założonego celu.

  • Inne
  • SEO / SEM
jak usunąć opinie google maps

Jak usunąć negatywne opinie z Google Maps?

Wielu właścicieli firm, których przedsiębiorstwa są dodane w Google Maps, z pewnością martwi się o możliwość otrzymywania negatywnych recenzji od klientów. To zrozumiałe, biorąc pod […]

  • SEO / SEM
  • Strony internetowe
Jak Google ocenia jakość stron EEAT

Jak Google ocenia jakość stron – zasady E-E-A-T

Wytyczne Google dotyczące oceny jakości stron internetowych są regularnie aktualizowane, aby odzwierciedlać zmieniające się algorytmy wyszukiwarki i preferencje użytkowników. Wdrożenie zaleceń dotyczących optymalizacji doświadczenia wyszukiwania […]

  • Strony internetowe
Strony internetowe Piaseczno

Strony internetowe Piaseczno

Profesjonalna Strona Internetowa – Pierwszy Krok do Sukcesu Twojej Firmy w Internecie Dlaczego warto zadbać o profesjonalną stronę www? Strona internetowa jest kluczowym elementem w […]

error: Content is protected !!