Broker Media

ul. Budowlana 5/U1, Warszawa

29 sierpnia 2024 6 min. czytania

Jak pozyskać lokalnych klientów

lokalny marketing reklama Warszawa

Masz lokalną firmę i zależy Ci na stałym pozyskiwaniu lojalnych klientów? Sprawdź jak to zrobić. Opinie, spersonalizowana komunikacja, lokalne zaangażowanie, pozycjonowanie lokalne, social media

Lokalne firmy, które chcą pozyskiwać nowych klientów z okolicy, powinny skupić się na lokalnym SEO. Jednak to nie wystarczy, by budować trwałe i silne relacje z klientami. Jeśli zależy ci na tym, by kontrahenci chętnie do Ciebie wracali, wypróbuj także po inne strategie. 

Zadbaj o widoczność firmy w Internecie

Podstawą każdego lokalnego SEO jest utworzenie wizytówki w Google Moja Firma. Dzięki temu narzędziu pojawisz się w mapach oraz wynikach wyszukiwania na frazy lokalne. Należy pamiętać, by dbać o spójność wizytówki z informacjami udostępnianymi w social mediach, czy innych miejscach.

Jeśli dobrze zoptymalizujesz swój profil klienci będą mogli znaleźć cię nie tylko po nazwie firmy, ale i innych słowach kluczowych. Dlatego też przeprowadź dokładną analizę lokalnych keywords.

Najważniejsze korzyści z wizytówki w Google Moja Firma:

  • widoczność firmy w sieci,
  • większe zasięgi i szanse na pozyskanie nowych klientów,
  • dodatkowe źródło ruchu na stronie,
  • zwiększa wiarygodność firmy,
  • ułatwia szybki kontakt.

Pamiętaj jednak, że większość ludzi patrzy tylko na pierwsze strony wyników wyszukiwania. Dlatego też, aby dotrzeć do odbiorców w wybranym regionie, musisz się na nich pojawić.

Pozyskuj pozytywne opinie, kontroluj jakość towarów i usług

Nie jest tajemnicą, że zadowoleni klienci są kluczem do sukcesu w każdym biznesie. Jednak dzisiejsi klienci są dużo bardziej wymagający niż dawniej. Dlatego nie zawsze jest łatwo o ich przychylność. Dlatego też kwestią nadrzędną powinno być także zadbanie o wysoką jakość usług i towarów. Choć dla większości przedsiębiorców jest to dość oczywiste, to warto o tym przypomnieć. Bez tego elementu będzie ci bowiem bardzo trudno stawić czoła lokalnej konkurencji.

Dobra jakość towarów i usług pomoże ci też pozyskać pozytywne opinie klientów, które dla wielu potencjalnych kontrahentów są jednym z kluczowych elementów przy zakupie. Ponadto mogą także istotnie wpływać na twoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

Opinie klientów możesz zbierać nie tylko przez wizytówkę Google (Google Moja Firma), ale i poprzez:

  • komentarze i rekomendacje w social mediach, 
  • platformy z ogłoszeniami lokalnymi (m.in. OLX, Allegro Lokalnie),
  • serwisy z opiniami konsumenckimi (np. Opineo),
  • platformy branżowe.

Buduj silne relacje z klientem i postaw na spersonalizowaną komunikację

Jedną z największych zalet lokalnych biznesów jest możliwość budowania silnych relacji ze swoimi klientami. Pamiętaj, że ci, u których zyskasz przychylność, będą znacznie chętniej rekomendować cię innym. Jest też większa szansa na to, że pozostaną ci lojalni i wrócą w przyszłości.

Zaufanie klientów jest istotne w większości branż, a w szczególności  w przypadku usług medycznych i stomatologicznych, gabinetów medycyny estetycznej, gabinetów kosmetycznych, handlu detalicznego, hotelarstwa, serwisów komputerowych, kancelarii prawnych, biur rachunkowych, czy punktów gastronomicznych.

Co, więc składa się na udane relacje z klientem? 

Są to przede wszystkim:

  • zapewnienie miłej i profesjonalnej obsługi,
  • otwartość i uważność na potrzeby klientów,
  • dzielenie się doświadczeniem, bycie ekspertem w swojej dziedzinie,
  • nagradzanie lojalności, np. poprzez oferowanie punktów lub zniżek na towary i usługi,
  • zadbanie o odpowiednie szkolenie personelu,
  • organizowanie eventów, np. warsztaty pieczenia chleba, warsztaty florystyczne.

Gdy już dobrze poznasz swoich klientów, postaw na komunikację spersonalizowaną. Dzięki niej dostosujesz swoje komunikaty do preferencji odbiorców. A twoje treści będą miały szanse zostać przekazane osobom, dla których są naprawdę wartościowe.

Zaangażuj się lokalnie

Kolejnym sposobem na promowanie swojego biznesu jest zaangażowanie się w wydarzenia lokalne. Dzięki temu zyskasz szanse na zbudowanie szerokich relacji z pobliską społecznością i nawiązanie współpracy z pobliskimi firmami. Ponadto twoja aktywność może wpłynąć też pozytywnie na życie sąsiadów. 

Możesz zaangażować się w lokalną społeczność poprzez:

  • wydarzenia i warsztaty sezonowe (np. z okazji Dnia Dziecka, Bożego Narodzenia),
  • sponsorowanie lokalnych wydarzeń, np. sportowych,
  • zbiórki charytatywne, wolontariat,
  • pomoc przy organizacji uroczystości sportowych i kulturalnych,
  • współpracę ze szkołami, przedszkolami,
  • lokalne inicjatywy ekologiczne.

Korzystaj z Mediów Społecznościowych

Media społecznościowe to kolejne nieocenione narzędzie dla lokalnych firm. Dzięki nim w prosty sposób zbudujesz wizerunek marki, zwiększysz swoją rozpoznawalność, ale też zareklamujesz i sprzedasz usługi i towary. Pozyskasz również nowych klientów i ich opinie oraz przekierujesz ruch do swojej witryny.

Social media pozwalają też nawiązywać współpracę z lokalnymi influencerami, którzy mają dużą liczbę obserwujących i mogą bardzo szybko zwrócić ich uwagę na twoją firmę. Ponadto dzięki nim możesz dowiedzieć się więcej o swoich klientach.

Reasumując, lokalni klienci są siłą napędową dla twojej firmy. Dlatego też oprócz dobrej widoczności w sieci, stawiaj na relacje. Liczy się tu twoje zaangażowanie – inspiruj, buduj i łącz się z lokalną społeczność!

Zapraszamy po BEZPŁATNĄ wycenę usług reklamowych dla Twojej firmy

Zadzwoń 884 701 705 lub napisz: kontakt@stronywarszawa.pl

Inne artykuły na blogu

Nasza wiedza i doświadczenie, pozwoli na skuteczne osiągnięcie założonego celu.

  • Strony internetowe
strony internetowe dla warsztatów samochodowych mechaników

Strony internetowe dla warsztatów samochodowych: co muszą zawierać i dlaczego są tak ważne?

Widoczność online jest dziś ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego też, by jakakolwiek firma mogła być konkurencyjna, musi mieć swoją stronę internetową. Warsztaty samochodowe nie są […]

  • Strony internetowe
Strona internetowa spółdzielni mieszkaniowej Warszawa

Strony internetowe dla Spółdzielni mieszkaniowych (SM)

Jaka powinna być strona www spółdzielni mieszkaniowej?  Trudno dziś wyobrazić sobie nowoczesną instytucję, która nie ma własnej strony internetowej. Dotyczy to także spółdzielni mieszkaniowych, którym […]

  • Strony internetowe
podolog strona internetowa

Strona internetowa dla Podologa

Wiele gabinetów podologicznych funkcjonuje bez strony internetowej, swoją aktywność w sieci opierając wyłącznie na mediach społecznościowych i poleceniach. I oczywiście, prowadzenie kanałów w social mediach […]

error: Content is protected !!