Broker Media

ul. Budowlana 5/U1, Warszawa

23 maja 2023 6 min. czytania

Strony internetowe dla Biur Rachunkowych

strona internetowa biuro rachunkowe warszawa

Jaka powinna być strona biura rachunkowego?

Strona internetowa biura rachunkowego powinna m.in. pełnić funkcję informacyjną i pokazywać zakres Twoich usług. Potencjalni klienci, którzy odwiedzają Twoją witrynę, chcą wiedzieć, na co mogą liczyć, wybierając księgowego czy księgową. Należy więc dobrze zaprezentować ofertę, a także zachęcić odbiorców do skorzystania z Twoich usług. Strona www biura rachunkowego powinna też wzbudzać zaufanie, być przejrzysta i czytelna, a do tego prezentować informacje w sposób jasny i zrozumiały. Podpowiemy Ci, co jest szczególnie w przypadku Twojej branży. 

Wskazówka! Podkreśl działalność lokalną 

Na stronie biura rachunkowego warto podkreślić lokalny charakter działalności. Oczywiście mogą do Ciebie trafić klienci z innych części Polski, dla których będziesz świadczyć usługi na odległość, to jednak wiele firm nadal szuka księgowych w swojej okolicy. Właśnie dlatego warto postawić na pozycjonowanie lokalne, czyli m.in. zadbać o to, by na Twojej stronie pojawiały się frazy związane z Twoim miastem czy dzielnicą (np. biuro rachunkowe Warszawa, księgowość Mokotów itp.). Więcej o zaletach pozycjonowania lokalnego przeczytasz tutaj

Jaka powinna być strona www biura rachunkowego?

Strona biura rachunkowego powinna być łatwa w obsłudze, dostosowana do urządzeń mobilnych, zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, a do tego musi wzbudzać zaufanie odbiorców. Warto jednak zwrócić szczególną uwagę na kilka aspektów. Sprawdźmy, jakich. 

Przejrzysty layout i dobry projekt

Witryna musi prezentować wszystkie treści w sposób czytelny, a cała strona powinna być przejrzysta i nowoczesna. Ponadto ważne jest rozmieszczenie treści i grafik na stronie (najważniejsze informacje tuż po otwarciu strony powinny znaleźć się na linii wzroku odbiorcy), a także kolorystyka. Barwy nie mogą być zbyt krzykliwe, jaskrawe, ponieważ takie – w przypadku biur rachunkowych – mogą nie wzbudzać zaufania. 

Intuicyjna obsługa

Użytkownik musi mieć pod ręką informacje, których poszukuje. A na stronie biura rachunkowego szuka przede wszystkim oferty, informacji na temat samego biura, a także danych kontaktowych. Wszystkie elementy w witrynie – w tym grafiki, CTA, formularz kontaktowy, nawigacja  – powinny ułatwiać użytkownikowi poruszanie się po stronie.

Czytelny język

Przy opisywaniu usług księgowych i rachunkowych łatwo o zbyt suchy, formalny język. Taki nie sprzyja budowaniu pozytywnych relacji z odbiorcą i może być dla użytkowników zbyt niezrozumiały. Teksty w Twojej witrynie powinny być napisane w sposób czytelny i zrozumiały, a do tego rzetelny i konkretny. Jest to zadanie wymagające wprawy i umiejętności, dlatego możesz poprosić o pomoc doświadczonych copywriterów, którzy dodatkowo zadbają o optymalizację treści pod kątem SEO.

Co powinno znaleźć się na stronie www biura rachunkowego?

Na stronie biura rachunkowego warto ograniczyć się do strony głównej i kilku najważniejszych podstron. Przede wszystkim powinny to być podstrony: Oferta, O nas i Kontakt. Dodatkowym elementem może być Blog. Przyjrzyjmy się pokrótce każdej sekcji.

Strona główna, czyli najważniejsze informacje na początku 

To, co wyświetla się użytkownikom po otwarciu Twojej strony www, odgrywa bardzo ważną rolę. Powinno przykuć uwagę odbiorcy i jednocześnie już na wstępie zaprezentować najważniejsze informacje na temat Twojej działalności. W tym miejscu nie ma sensu zamieszczać dużego zdjęcia, które zajmie cały ekran, a będzie miało zerową wartość informacyjną. Oczywiście atrakcyjna grafika jest potrzebna, ale liczy się przede wszystkim jasny, czytelny przekaz

Co jest ważne? Podkreślenie mocnych stron Twojego biura, przedstawienie zakresu działalności i okraszenie tego atrakcyjną grafiką. 

Na stronie głównej mogą znaleźć się takie elementy, jak:

  • nazwa firmy i slogan,
  • skrótowa prezentacja oferty np. w formie graficznej i odniesienie do podstrony z pełną ofertą,
  • krótka prezentacja biura – najważniejsze korzyści, mocne strony, przewaga nad konkurencją i ewentualnie odniesienie do podstrony „O nas”.

Oczywiście układ strony głównej (i każdej kolejnej podstrony) powinien być zawsze dopasowany do konkretnego biura rachunkowego. Wymienione elementy to tylko przykład tego, co może znaleźć się na Twojej witrynie. W naszych projektach zawsze bierzemy pod uwagę indywidualne potrzeby każdego Klienta. 

Oferta 

W ofercie warto przedstawić zakres usług i – jeśli to możliwe – cennik. Dobrze jest zaprezentować usługi w czytelnej, przystępnej formie, zamiast zarzucać odbiorców ścianą tekstu. Informacje mają zachęcać do zapoznania się z nimi. Mogą być przedstawione np. na infografice, w boksach lub z ikonami symbolizującymi konkretne usługi.

O nas

Na tej podstronie użytkownicy mogą szukać potwierdzenia kwalifikacji i doświadczenia biura. Warto przedstawić tu pracowników firmy i wskazać ich specjalizacje. Dodanie imion i nazwisk oraz zdjęć osób pracujących w Twoim biurze zwiększa jego wiarygodność, oraz pozytywnie wpływa na zaufanie klientów. Ponadto treści zawarte w tej części mogą dobrze wpłynąć na pozycjonowanie strony (pod warunkiem że będą zawierały umiejętnie wplecione frazy kluczowe).

Blog

„Blog” można nazwać „Bazą wiedzy” czy „Aktualnościami”. Niezależnie od nazwy może to być podstrona z fachowymi poradami i artykułami dotyczącymi np. prowadzenia firmy. Takie treści z jednej strony pomogą w pozycjonowaniu witryny, a z drugiej będą wartością dodaną dla użytkowników.

Kontakt 

Jak najkrótsza droga do kontaktu z Twoją firmą zwiększa prawdopodobieństwo pozyskania nowego klienta. Osoby odwiedzające Twoją stronę powinny nie mieć żadnego problemu z dotarciem do danych kontaktowych. Możesz np. w stopce strony dodać nr telefonu i adres Twojego biura, a do tego w kilku miejscach w witrynie umieścić odwołania do strony z kontaktem. Bardzo dobrym pomysłem jest także umieszczenie formularza kontaktowego. Jeśli jednak nie chcesz zamieszczać takiej funkcjonalności w swojej witrynie, to zadbaj o to, by adres, mail i nr telefonu były dobrze widoczne i łatwo dostępne. 

A skoro o kontakcie mowa – jeśli chcesz, by strona Twojego biura była skuteczna i przyciągała kolejnych klientów, skontaktuj się z nami

Wykonamy BEZPŁATNIE audyt obecnej strony internetowej i doradzimy, co zmienić lub jak wykonać nową witrynę, aby stała się skutecznym narzędziem marketingowym i wizytówką Twojego biura rachunkowego. 

Inne artykuły na blogu

Nasza wiedza i doświadczenie, pozwoli na skuteczne osiągnięcie założonego celu.

  • Inne
chat GPT

Współpraca z copywriterem czy korzystanie z chatu GPT? Co wybrać?

Chat GPT to narzędzie AI, które wykorzystuje się m.in. do tworzenia tekstów (od krótkich haseł po długie artykuły), do researchu czy zbierania pomysłów na nowe […]

  • Inne
  • Strony internetowe
Strony internetowe WCAG

Strony internetowe w standardzie WCAG

Jakie warunki muszą spełnić Strony w standardzie WCAG i co to jest dostępność cyfrowa?  Wszystkie treści w sieci powinny być dostępne w równym stopniu dla […]

  • Strony internetowe
Brief strony www

Brief dla strony www – po co go wypełniać i jak dobrze to zrobić?

O briefie mówi się, że to dokument, który zawiera wszystkie informacje, niezbędne do stworzenia – w naszym przypadku – strony www. Brief to jednak znacznie […]

error: Content is protected !!