Broker Media

ul. Budowlana 5/U1, Warszawa

23 maja 2023 6 min. czytania

Pozycjonowanie lokalne

pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne – czym różni się od ogólnego i dlaczego warto na nie postawić?

Pozycjonowanie lokalne zwiększa widoczność strony internetowej dla klientów, którzy szukają usług czy produktów w konkretnej okolicy (w mieście czy nawet dzielnicy). W wyniku dobrze zaplanowanego i poprowadzonego lokalnego SEO Twoja strona może wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania, nawet jeśli użytkownik nie wpisze w wyszukiwarkę lokalizacji – wystarczy, że będzie przebywać w okolicy. Sprawdź, co warto wiedzieć o pozycjonowaniu lokalnym i dla jakich branż będzie najskuteczniejsze. 

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie ogólne polega na optymalizacji strony www czy sklepu internetowego w taki sposób, by witryna przyciągała jak najwięcej nowych użytkowników, a co za tym idzie – potencjalnych klientów. Pozycjonowanie ogólne może być skoncentrowane na użytkownikach przebywających w dowolnej części świata – wszystko zależy od usług, jakie oferujesz, czy produktów, jakie sprzedajesz. Pozycjonowanie lokalne natomiast skupia się przede wszystkim na użytkownikach, którzy mogą być zainteresowani usługami lub produktami firm, działających w ich okolicy. 

W efekcie lokalnego SEO użytkownik – po wpisaniu konkretnej frazy w wyszukiwarkę – otrzymuje wyniki powiązane z miejscem, w którym przebywa. I nie musi nawet dodawać do zapytania miasta czy dzielnicy – algorytmy Google same potrafią określić lokalizację użytkownika i dopasować do niej wyniki wyszukiwania.

Pozycjonowanie lokalne Warszawa

Warto wiedzieć! Dla jakich branż pozycjonowanie lokalne sprawdza się najlepiej?

Wyniki lokalne w wyszukiwarce są szczególnie istotne dla branż i biznesów, które działają w konkretnej lokalizacji. Są to m.in.:

  • fryzjerzy, kosmetolodzy, manicurzyści, 
  • mechanicy, hydraulicy, elektrycy, firmy budowlane,
  • montaż okien i drzwi,
  • restauracje, puby, kluby, kawiarnie,
  • lokalne sklepy,
  • żłobki, przedszkola, szkoły,
  • hotele, hostele, apartamenty na wynajem,
  • siłownie, baseny, kluby sportowe, szkoły jogi,
  • fizjoterapeuci, masażyści,
  • lekarze o konkretnych specjalizacjach, w tym dentyści, chirurdzy, pediatrzy,
  • biura rachunkowe (choć można zlecić prowadzenie księgowości firmie z innego miasta, to nadal wielu przedsiębiorców korzysta z usług biur z tego samego miasta).

Pozycjonowanie lokalne jest więc najbardziej opłacalne dla specjalistów, salonów, placówek, gabinetów itp., z którymi współpraca wymaga bezpośredniego kontaktu. 

Po co pozycjonować się lokalnie?

Efektem dobrze zaplanowanego i przeprowadzonego pozycjonowania lokalnego jest większa widoczność strony www dla klientów szukających usług w konkretnej okolicy – niezależnie od tego, czy użytkownik sprecyzował swoje zapytanie i wpisał np. „fizjoterapeuta Targówek”, „fizjoterapeuta Warszawa” czy „fizjoterapeuta”. W przypadku wielu fraz kluczowych Google nie tylko wyświetla linki do stron, ale też pokazuje użytkownikowi mapę z zaznaczonymi lokalizacjami miejscowych firm związanych z danymi frazami kluczowymi, a także wyświetla listę Profili Firm w Google. 

Pozycjonowanie lokalne umożliwia dotarcie dokładnie do osób, które będą najbardziej zainteresowane Twoją ofertą, i które z największym prawdopodobieństwem skorzystają z Twoich usług. Dzięki takim działaniom trafiasz do wąskiej, ale doskonale sprecyzowanej grupy docelowej. Twoja firma wyświetli się osobom, które znajdują się aktualnie w Twojej okolicy – a nie użytkownikom przebywającym na drugim końcu Polski. Warto tu zaznaczyć, że dzięki lokalnemu SEO Twoja strona będzie widoczna zarówno dla mieszkańców Twojego miasta czy konkretnej dzielnicy, jak i dla przyjezdnych przebywających niedaleko (dzięki geolokalizacji Google).

Co jest ważne w lokalnym SEO?

Pozycjonowanie lokalne to złożony proces, a na jego sukces składa się wiele czynników. Tak samo jak w przypadku pozycjonowania ogólnego kluczowe są przede wszystkim:

  • optymalizacja strony www,
  • audyt dotychczasowych działań,
  • link building (w tym przypadku warto, by linki prowadzące do Twojej strony pochodziły z miejscowych serwisów – gazet, portali, czy od partnerów biznesowych),
  • dobre treści, zoptymalizowane pod kątem SEO, przyjazne zarówno odbiorcom, jak i algorytmom wyszukiwarek.

Jednak w przypadku działań lokalnych duże znaczenie mają też m.in.: Profil Firmy w Google czy pozytywne opnie w Google. Przyjrzyjmy się im nieco bliżej.

Profil Firmy w Google

Profil Firmy (wcześniej Google Moja Firma) to bezpłatna usługa Google i jednocześnie jeden z filarów pozycjonowania lokalnego. Jego stworzenie i odpowiednia optymalizacja oraz zarządzanie nim znacznie przyczyniają się do zwiększenia widoczności strony www, mimo że sam w sobie nie wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Dzięki Profilowi Firmy użytkownicy po wyszukaniu konkretnych fraz od razu zobaczą nazwę Twojej firmy i dane kontaktowe w bocznym, prawym panelu wyszukiwarki – dzięki temu zwiększa się szansa na natychmiastowy kontakt.

Profil Firmy w Google pomaga zwiększać ruch na stronie, odsyła klientów do punktu stacjonarnego lub online, a do tego zwiększa świadomość marki wśród odbiorców. 

Pozytywne opinie a lokalne SEO

W przypadku pozycjonowania lokalnego ważną rolę pełnią opinie klientów. Za sprawą Profilu Firmy w Google są one mocno eksponowane (razem z danymi na temat Twojej firmy). Warto więc zachęcać klientów do dzielenia się pozytywnymi doświadczeniami w Google, ponieważ takie komentarze zwiększają Twoją wiarygodność. Oczywiście istnieje pewna obawa, że wśród pozytywnych ocen pojawi się negatywny komentarz. W takiej sytuacji warto na niego odpowiedzieć – w sposób uprzejmy i konkretny. Twoja odpowiedź może jeszcze bardziej zwiększyć wiarygodność w oczach potencjalnych konsumentów, ponieważ zobaczą oni, że firma nie pozostaje obojętna na niezadowolenie klientów.

Wizytówki NAP i katalogi lokalne

W pozycjonowaniu lokalnym pomocna może być obecność Twoich danych na stronach zbierających wizytówki NAP (Name – Address – Phone Number). Są to bazy, takie jak Panorama Firm, a także lokalne bazy kontaktów i firm czy spisy specjalistów i fachowców.

Ważne! Zgodność danych

Pamiętaj o tym, by dane Twojej firmy we wszystkich bazach i w Profilu Firmy były takie same. Pilnuj tego, by nazwa firmy miała wszędzie jednakowy zapis, a także, by numery telefonów, adres strony www czy siedziba firmy były zawsze aktualizowane po ewentualnych zmianach. 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu lokalnym i uzyskać BEZPŁATNIE wycenę takiej usługi, zapraszamy do kontaktu.

Inne artykuły na blogu

Nasza wiedza i doświadczenie, pozwoli na skuteczne osiągnięcie założonego celu.

  • Strony internetowe

Strona internetowa dla branży beauty – dlaczego warto ją mieć i co powinna zawierać?

Wiele salonów i gabinetów kosmetycznych czy kosmetologicznych funkcjonuje bez strony internetowej, swoją aktywność w sieci opierając wyłącznie na mediach społecznościowych. I oczywiście, prowadzenie kanałów w […]

  • Strony internetowe
etapy tworzenia strony internetowej

Etapy tworzenia strony internetowej

Stworzenie profesjonalnej strony internetowej to proces, który wymaga nie tylko technicznej wiedzy, ale także zrozumienia potrzeb biznesowych. Profesjonalna strona to taka, która jest nowoczesna, funkcjonalna, […]

  • SEO / SEM
pozycjonowanie stron cena Warszawa

Cena Pozycjonowania Warszawa

Cena pozycjonowania strony internetowej to złożony temat, który zależy od szeregu czynników. Te czynniki nie tylko wpływają na ostateczny koszt, ale również na skuteczność i […]

error: Content is protected !!