Broker Media

ul. Budowlana 5/U1, Warszawa

23 maja 2023 6 min. czytania

Pozycjonowanie lokalne

pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne – czym różni się od ogólnego i dlaczego warto na nie postawić?

Pozycjonowanie lokalne zwiększa widoczność strony internetowej dla klientów, którzy szukają usług czy produktów w konkretnej okolicy (w mieście czy nawet dzielnicy). W wyniku dobrze zaplanowanego i poprowadzonego lokalnego SEO Twoja strona może wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania, nawet jeśli użytkownik nie wpisze w wyszukiwarkę lokalizacji – wystarczy, że będzie przebywać w okolicy. Sprawdź, co warto wiedzieć o pozycjonowaniu lokalnym i dla jakich branż będzie najskuteczniejsze. 

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie ogólne polega na optymalizacji strony www czy sklepu internetowego w taki sposób, by witryna przyciągała jak najwięcej nowych użytkowników, a co za tym idzie – potencjalnych klientów. Pozycjonowanie ogólne może być skoncentrowane na użytkownikach przebywających w dowolnej części świata – wszystko zależy od usług, jakie oferujesz, czy produktów, jakie sprzedajesz. Pozycjonowanie lokalne natomiast skupia się przede wszystkim na użytkownikach, którzy mogą być zainteresowani usługami lub produktami firm, działających w ich okolicy. 

W efekcie lokalnego SEO użytkownik – po wpisaniu konkretnej frazy w wyszukiwarkę – otrzymuje wyniki powiązane z miejscem, w którym przebywa. I nie musi nawet dodawać do zapytania miasta czy dzielnicy – algorytmy Google same potrafią określić lokalizację użytkownika i dopasować do niej wyniki wyszukiwania.

Pozycjonowanie lokalne Warszawa

Warto wiedzieć! Dla jakich branż pozycjonowanie lokalne sprawdza się najlepiej?

Wyniki lokalne w wyszukiwarce są szczególnie istotne dla branż i biznesów, które działają w konkretnej lokalizacji. Są to m.in.:

  • fryzjerzy, kosmetolodzy, manicurzyści, 
  • mechanicy, hydraulicy, elektrycy, firmy budowlane,
  • montaż okien i drzwi,
  • restauracje, puby, kluby, kawiarnie,
  • lokalne sklepy,
  • żłobki, przedszkola, szkoły,
  • hotele, hostele, apartamenty na wynajem,
  • siłownie, baseny, kluby sportowe, szkoły jogi,
  • fizjoterapeuci, masażyści,
  • lekarze o konkretnych specjalizacjach, w tym dentyści, chirurdzy, pediatrzy,
  • biura rachunkowe (choć można zlecić prowadzenie księgowości firmie z innego miasta, to nadal wielu przedsiębiorców korzysta z usług biur z tego samego miasta).

Pozycjonowanie lokalne jest więc najbardziej opłacalne dla specjalistów, salonów, placówek, gabinetów itp., z którymi współpraca wymaga bezpośredniego kontaktu. 

Po co pozycjonować się lokalnie?

Efektem dobrze zaplanowanego i przeprowadzonego pozycjonowania lokalnego jest większa widoczność strony www dla klientów szukających usług w konkretnej okolicy – niezależnie od tego, czy użytkownik sprecyzował swoje zapytanie i wpisał np. „fizjoterapeuta Targówek”, „fizjoterapeuta Warszawa” czy „fizjoterapeuta”. W przypadku wielu fraz kluczowych Google nie tylko wyświetla linki do stron, ale też pokazuje użytkownikowi mapę z zaznaczonymi lokalizacjami miejscowych firm związanych z danymi frazami kluczowymi, a także wyświetla listę Profili Firm w Google. 

Pozycjonowanie lokalne umożliwia dotarcie dokładnie do osób, które będą najbardziej zainteresowane Twoją ofertą, i które z największym prawdopodobieństwem skorzystają z Twoich usług. Dzięki takim działaniom trafiasz do wąskiej, ale doskonale sprecyzowanej grupy docelowej. Twoja firma wyświetli się osobom, które znajdują się aktualnie w Twojej okolicy – a nie użytkownikom przebywającym na drugim końcu Polski. Warto tu zaznaczyć, że dzięki lokalnemu SEO Twoja strona będzie widoczna zarówno dla mieszkańców Twojego miasta czy konkretnej dzielnicy, jak i dla przyjezdnych przebywających niedaleko (dzięki geolokalizacji Google).

Co jest ważne w lokalnym SEO?

Pozycjonowanie lokalne to złożony proces, a na jego sukces składa się wiele czynników. Tak samo jak w przypadku pozycjonowania ogólnego kluczowe są przede wszystkim:

  • optymalizacja strony www,
  • audyt dotychczasowych działań,
  • link building (w tym przypadku warto, by linki prowadzące do Twojej strony pochodziły z miejscowych serwisów – gazet, portali, czy od partnerów biznesowych),
  • dobre treści, zoptymalizowane pod kątem SEO, przyjazne zarówno odbiorcom, jak i algorytmom wyszukiwarek.

Jednak w przypadku działań lokalnych duże znaczenie mają też m.in.: Profil Firmy w Google czy pozytywne opnie w Google. Przyjrzyjmy się im nieco bliżej.

Profil Firmy w Google

Profil Firmy (wcześniej Google Moja Firma) to bezpłatna usługa Google i jednocześnie jeden z filarów pozycjonowania lokalnego. Jego stworzenie i odpowiednia optymalizacja oraz zarządzanie nim znacznie przyczyniają się do zwiększenia widoczności strony www, mimo że sam w sobie nie wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Dzięki Profilowi Firmy użytkownicy po wyszukaniu konkretnych fraz od razu zobaczą nazwę Twojej firmy i dane kontaktowe w bocznym, prawym panelu wyszukiwarki – dzięki temu zwiększa się szansa na natychmiastowy kontakt.

Profil Firmy w Google pomaga zwiększać ruch na stronie, odsyła klientów do punktu stacjonarnego lub online, a do tego zwiększa świadomość marki wśród odbiorców. 

Pozytywne opinie a lokalne SEO

W przypadku pozycjonowania lokalnego ważną rolę pełnią opinie klientów. Za sprawą Profilu Firmy w Google są one mocno eksponowane (razem z danymi na temat Twojej firmy). Warto więc zachęcać klientów do dzielenia się pozytywnymi doświadczeniami w Google, ponieważ takie komentarze zwiększają Twoją wiarygodność. Oczywiście istnieje pewna obawa, że wśród pozytywnych ocen pojawi się negatywny komentarz. W takiej sytuacji warto na niego odpowiedzieć – w sposób uprzejmy i konkretny. Twoja odpowiedź może jeszcze bardziej zwiększyć wiarygodność w oczach potencjalnych konsumentów, ponieważ zobaczą oni, że firma nie pozostaje obojętna na niezadowolenie klientów.

Wizytówki NAP i katalogi lokalne

W pozycjonowaniu lokalnym pomocna może być obecność Twoich danych na stronach zbierających wizytówki NAP (Name – Address – Phone Number). Są to bazy, takie jak Panorama Firm, a także lokalne bazy kontaktów i firm czy spisy specjalistów i fachowców.

Ważne! Zgodność danych

Pamiętaj o tym, by dane Twojej firmy we wszystkich bazach i w Profilu Firmy były takie same. Pilnuj tego, by nazwa firmy miała wszędzie jednakowy zapis, a także, by numery telefonów, adres strony www czy siedziba firmy były zawsze aktualizowane po ewentualnych zmianach. 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu lokalnym i uzyskać BEZPŁATNIE wycenę takiej usługi, zapraszamy do kontaktu.

Inne artykuły na blogu

Nasza wiedza i doświadczenie, pozwoli na skuteczne osiągnięcie założonego celu.

  • Strony internetowe
Strony internetowe dla szkół

Strony internetowe dla szkół podstawowych: najlepsze praktyki i wskazówki dotyczące projektowania

Przyjazna strona internetowa jest bardzo ważna dla wizerunku każdej szkoły. To ona stanowi wizytówkę placówki edukacyjnej. Pozwala też na sprawne i szerokie przekazywanie informacji o […]

  • Strony internetowe
Strona internetowa Zakład Pogrzebowy

Strony internetowe Zakłady Pogrzebowe

W dobie cyfrowej każda branża może skorzystać na obecności w internecie, a zakłady pogrzebowe nie są wyjątkiem. Strona internetowa to nie tylko wizytówka firmy w […]

  • Marketing
lokalny marketing reklama Warszawa

Jak pozyskać lokalnych klientów

Masz lokalną firmę i zależy Ci na stałym pozyskiwaniu lojalnych klientów? Sprawdź jak to zrobić. Opinie, spersonalizowana komunikacja, lokalne zaangażowanie, pozycjonowanie lokalne, social media Lokalne firmy, […]

error: Content is protected !!