Broker Media

ul. Budowlana 5/U1, Warszawa

8 października 2024 5 min. czytania

Czy prowadzenie social mediów wpływa na pozycjonowanie?

Social Media Pozycjonowanie SEO

Chociaż social media nie są bezpośrednim czynnikiem rankingowym w wyszukiwarkach typu Google, to jednak pośrednio bardzo wspierają działania SEO. Dlatego też obecność i aktywność w mediach społecznościowych może przyczynić się do lepszego pozycjonowania strony. Sprawdź, jak social media mogą zwiększyć Twoje wyniki SEO!

Jak media społecznościowe wpływają na SEO?

Chociaż social media nie wpływają bezpośrednio na rankingi wyszukiwarek, to jednak odgrywają istotną rolę w pozycjonowaniu. Za co w dużej mierze odpowiadają social signals (sygnały społecznościowe). Są to wskaźniki, których używają platformy mediów społecznościowych do mierzenia i rejestrowania zaangażowania w treści. Będą to więc wszelkie polubienia, udostępnienia oraz komentarze.

Tego rodzaju aktywności mogą prowadzić do zwiększenia ruchu na stronie. A to z kolei wskazuje wyszukiwarkom, że treści znajdujące się na danej stronie są angażujące i wartościowe. Google premiuje tego rodzaju treści, więc zwiększają się szanse na wyższą pozycję w rankingu i lepszą widoczność.

Dzięki mediom społecznościowym możesz wspierać w sposób pośredni i uzupełniający swoją strategię SEO. Pozwalają one bowiem:

  • przekierować ruch na stronę internetową – poprzez publikowanie linków do swojej strony witryny,
  • zwiększać czas spędzony na stronie,
  • docierać do szerszego grona odbiorców, poprawiać widoczność publikowanych treści – poprzez udostępnianie i komentowanie,
  • pozyskiwać wartościowy backlinking,
  • budować rozpoznawalność, świadomość i autorytet marki.

Pamiętaj także, że wiele treści udostępnionych w mediach społecznościowych, „pracuje” na długo po ich opublikowaniu. Mogą być więc przez dłuższy czas odkrywane przez użytkowników, a to z kolei zwiększa szanse na stały/ciągły ruch w witrynie.

Media społecznościowe odgrywają także istotną rolę w przypadku lokalnego SEO. Choć ten wpływ też jest pośredni, to jednak może znacząco poprawić pozycję witryny w wynikach lokalnych wyszukiwań.

Jak wykorzystać media społecznościowe w strategii SEO?

Pośredni wpływ mediów społecznościowych na wyniki wyszukiwania jest niezaprzeczalny. Dlatego też warto wykorzystać je w strategii SEO. Jak to zrobić?

  • Regularnie udostępniaj swoje treści w kanałach społecznościowych – chcesz promować treści publikowane na stronie? Udostępniaj je w kanałach społecznościowych. To najlepszy sposób na poprawę widoczności oraz dotarcie do szerokiego grona odbiorców.
  • Twórz treści wysokiej jakości – do udostępniania w mediach społecznościowych najlepiej nadają się wartościowe treści. Dlatego też warto zadbać o ich wysoką jakość.
  • Zachęcaj do interakcji, opinii, angażuj się – zadawaj pytania, zachęcaj do dyskusji, odpowiadaj na komentarze i wiadomości użytkowników. To także świetny sposób, by udostępniać kolejne treści ze swojej witryny.
  • Zoptymalizuj profile w mediach społecznościowych – pamiętaj, by profil zawierał kompletne dane (nazwa firmy, słowa kluczowe, kontakt, adres URL, opis działalności). Upewnij się, że te informacje są zgodne na wszystkich platformach oraz z danymi w Google My Business. Jeśli korzystasz z wielu serwisów społecznościowych, zadbaj o spójny wizerunek.
  • Wykorzystaj słowa kluczowe, lokalne hashtagi i geolokalizacje – w przypadku biznesów lokalnych.
  • Korzystaj z płatnych reklam – treści publikowane w mediach społecznościowych mogą być promowane poprzez płatne kampanie. To także wspiera działania SEO.
  • Zadbaj o atrakcyjność publikowanych treści – zdefiniuj grupę docelową, a następnie dostosuj swój przekaz. Zadbaj o chwytliwe nagłówki, angażujące wezwanie do działania, poproś o udostępnienie. Pamiętaj jednak, by nie ograniczać się do słowa pisanego, wykorzystuj przyciągające wzrok multimedia.
  • Zintegruj stronę z najpopularniejszymi platformami, takimi jak Facebook, czy Instagram.

Wiemy, że obecność w social mediach jest czasochłonna i wymaga dużego zaangażowania i doświadczenia (regularnego monitorowania i aktualizacji treści, analizy danych, dostosowywania strategii i reagowania na wiadomości). Dlatego też pomożemy Ci nimi efektywnie zarządzać.

Skontaktuj się z nami, a zadbamy o to, by social media przyczyniały się do zwiększenia ruchu na Twojej stronie.

Najlepsze media społecznościowe dla pozycjonowania (SEO)

Jak już wiesz social media mają zdolność do rzeczywistego zwiększenia ruchu na stronie, a tym samym jej lepszego pozycjonowania. Zatem jakie platformy internetowe do tego celu sprawdzą się najlepiej?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wiele zależy od specyfiki branży, grupy docelowej oraz celów marketingowych. Doskonałym narzędziem do promowania i wspierania strony internetowej może być, chociażby Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, czy TikTok.

Polecamy do przeczytania:

Inne artykuły na blogu

Nasza wiedza i doświadczenie, pozwoli na skuteczne osiągnięcie założonego celu.

  • Marketing
Obsługa reklama marketing Facebook

Dlaczego nadal warto prowadzić profil firmowy na Facebooku?

Facebook to nie tylko platforma społecznościowa, ale także potężne narzędzie marketingowe dla biznesu. Dzięki różnorodnym rozwiązaniom dedykowanym przedsiębiorcom, Facebook nadal jest kluczowym elementem w budowaniu […]

  • SEO / SEM
pozycjonowanie stron cena Warszawa

Cena Pozycjonowania Warszawa

Cena pozycjonowania strony internetowej to złożony temat, który zależy od szeregu czynników. Te czynniki nie tylko wpływają na ostateczny koszt, ale również na skuteczność i […]

  • Marketing
lokalny marketing reklama Warszawa

Jak pozyskać lokalnych klientów

Masz lokalną firmę i zależy Ci na stałym pozyskiwaniu lojalnych klientów? Sprawdź jak to zrobić. Opinie, spersonalizowana komunikacja, lokalne zaangażowanie, pozycjonowanie lokalne, social media Lokalne firmy, […]

error: Content is protected !!