Po jakim czasie widać efekty pozycjonowania strony? To jedno z częstszych pytań, jakie słyszymy od naszych Klientów. Musisz wiedzieć, że nie ma na nie uniwersalnej odpowiedzi. Często pierwsze pokłosia pracy widoczne są już w pierwszym miesiącu. Innym razem na efekty czeka się nieco dłużej. Sprawdź zatem, od czego zależy szybkość procesu pozycjonowania. I dlaczego planowanie oraz wykonanie strategii SEO warto powierzyć specjalistom.
Dlaczego pozycjonowanie strony jest tak ważne?
Dobra widoczność w sieci jest elementarnym składnikiem sukcesu niemal każdej firmy, bez względu na jej wielkość, czy branżę. Bez profesjonalnego SEO nawet najlepiej zaprojektowana strona czy sklep nie będzie miała szans na dobrą pozycję.
To właśnie pozycjonowanie pozwala zwiększyć widoczność strony, a tym samym prowadzi do wzrostu liczby wizyt oraz liczby potencjalnych klientów.
Najważniejsze zalety profesjonalnie przeprowadzonego pozycjonowania to:
- wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania,
- dotarcie do określonej grupy docelowej,
- większy ruch organiczny,
- większa rozpoznawalność marki,
- budowanie wizerunku, zaufania, wiarygodności,
- możliwość śledzenia i analizowania efektów.
Kiedy widać pierwsze efekty pozycjonowania?
Pozycjonowanie stron internetowych to długofalowy proces. A jego efekty rozłożone są w czasie. Można podzielić je na kilka etapów:
- Pierwszy miesiąc: w tym czasie możesz zauważyć już pierwszy wzrost ruchu. Poprawia się też czas przebywania na stronie. Co jest skutkiem przeprowadzonego audytu strony i optymalizacji technicznej (strona działa szybciej). Strona zaczyna się również pojawiać w Google, co jest efektem optymalizacji pod słowa kluczowe. Jednak na duże zmiany trzeba jeszcze poczekać.
- 1-3 miesiące: strona staje się bardziej widoczna, zdobywa lepsze pozycje na różne frazy kluczowe, a ruch rośnie. Możliwe jest to dzięki regularnemu publikowaniu wartościowych treści oraz budowaniu linków.
- 3-6 miesięcy: strona zaczyna zdobywać stabilne pozycje na wybrane frazy kluczowe.
Pamiętaj jednak, że czas ten może różnić się w zależności od branży i fraz. I tak:
- 3-6 miesięcy: najczęściej tyle potrzeba, by uzyskać widoczne efekty pozycjonowania w przypadku branż trudnych oraz fraz ogólnopolskich.
- 6-12 miesięcy: w przypadku bardzo trudnych i konkurencyjnych fraz.
Pamiętaj jednak, że podane okresy są orientacyjne, gdyż w rzeczywistości efekty pozycjonowania zależą od wielu czynników, m.in. konkurencyjności branży, zastanego przez nas stanu strony, jej optymalizacji technicznej. Istotna jest także jakość publikowanych wcześniej treści czy, profil linków.
Efekt pozycjonowania strony
Tu przykład naszego Klienta z branży medycznej z którym rozpoczęliśmy współpracę w 2023 roku (Nowa firma, nowa domena) i efekty pozycjonowania były widoczne po 3-5 miesiącach. Następnie po osiągnięciu TOP na najważniejsze słowa, rozpoczęliśmy rozbudowę ilości słów. Aktualnie strona ma stabilne pozycje na wszystkie wybrane słowa w TOP 3.


Dlaczego pozycjonowanie to proces długofalowy?
Pozycjonowanie witryny to długotrwały proces, który obejmuje szereg działań. Podstawą jest audyt SEO, który polega na szczegółowej analizie technicznej, analizie treści oraz linków. Na tym etapie ma miejsce także precyzyjny przegląd konkurencji.
Kolejnym krokiem jest optymalizacja techniczna strony, która pozwala ocenić, jak wyszukiwarki czytają i oceniają strukturę danej witryny. Na tym etapie można pozbyć się takich problemów, jak długi czas ładowania, brak certyfikatów bezpieczeństwa, czy problemy z indeksowaniem. Jeśli to konieczne, możliwe jest też dostosowanie strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.
Dalej przeprowadza się optymalizację treści, czyli badanie słów kluczowych, tworzenie tekstów, optymalizacja metadanych. Poza tym dokonuje się także optymalizacji obrazów i linkowanie wewnętrzne.
Ważnym krokiem jest też tworzenie link buildingu oraz działania z obszaru content marketingu. W przypadku lokalnych biznesów ma miejsce także pozycjonowanie lokalne, które pozwala na zwiększenie widoczności w wybranym regionie.
Po wprowadzeniu zmian ma miejsce także testowanie ich skuteczności oraz monitorowanie wyników. Pamiętaj jednak, że algorytmy wyszukiwarek, takich jak Google, są skomplikowane. Dlatego potrzebny jest również czas na zaindeksowanie nowych treści, ale także analizę ich wartości i możliwej przydatności dla użytkowników.
Jak widać, budowanie autorytetu strony wymaga działania wielokierunkowego i jest czasochłonne. Jednak na efekty warto czekać, gdyż te najczęściej są długoterminowe! Co na dłuższą metę może okazać się skuteczniejsze od płatnych reklam.
Co daje współpraca z naszą agencją?
Chociaż możliwe jest samodzielne pozycjonowanie strony internetowej, to jednak, by działania te były skuteczne i przynosiły pożądane efekty, konieczna jest odpowiednia wiedza, doświadczenie i czas. Kluczowe jest także korzystanie z profesjonalnych narzędzi analitycznych i monitorujących, które pozwalają analizować skuteczność podejmowanych działań.
Dlatego też tego rodzaju prace najlepiej jest zlecić naszej agencji, gdyż pozwoli to na właściwe przygotowanie strony oraz przyspieszy osiąganie pożądanych wyników. Twoja strona zacznie generować wartościowy ruch, który będzie najlepszym wsparciem dla biznesu.
Jeśli masz pytania odnośnie SEO, lub potrzebujesz wyceny, to zapraszamy do kontaktu z nami. Udzielimy Ci BEZPŁATNEJ porady oraz wyceny. Kontakt tel.: 884 701 705 Możesz też odwiedzić nas w biurze: Warszawa ul.Budowlana 5/U1