Publikowanie artykułów blogowych pomaga w budowaniu autorytetu marki, pozycjonowaniu strony i zwiększeniu ruchu organicznego. Jednak jest to możliwe tylko wtedy, gdy treści są przyjazne zarówno dla wyszukiwarek, jak i czytelników. Jak zatem pisać jakościowe artykuły blogowe SEO, które zmiażdżą konkurencję?
Pamiętaj o nagłówkach i śródtytułach (H1, H2)
Dla czytelności tekstu i zachowania odpowiedniej struktury kluczowe jest używanie nagłówków i śródtytułów. Pamiętaj jednak, by te nie były przypadkowe. Staraj się optymalizować je tak, by zachęcały czytelnika do dalszej lektury i pozostania na stronie.
Napisz ciekawy wstęp, zachęcający do czytania
Zainteresuj czytelnika od pierwszego zdania! Pamiętaj też, by nie używać skomplikowanego języka. Pisz w zrozumiały sposób. Najlepiej postaw na krótkie zdania. Unikaj patosu i nienaturalnych konstrukcji!
Jeśli jednak odbiorcami tekstu mają być osoby z branży, które doskonale znają się na temacie – pokaż się jako ekspert! Tu sprawdzi się specjalistyczna terminologia i fachowa treść. W tych przypadkach ważne jest, by sięgać głębiej niż do podstawowych informacji.
Uwzględnij spis treści
Doskonałym sposobem na poprawę nawigacji i czytelności jest także utworzenie spisu treści. Dzięki niemu czytelnik będzie mógł błyskawicznie zorientować się, co znajdzie w treści tekstu.
Dobrą praktyką jest umieszczanie spisu treści pod leadem. Dobrze też, by zawierał on od razu linki do H2 i H3 w tekście.
Zwróć uwagę na długość tekstu
Dostosuj długość tekstu do tematu i odbiorców. Jeśli piszesz ogólny artykuł, staraj się wyczerpać temat, ale nie przeciążaj czytelnika treścią. Natomiast jeśli jest to blog ekspercki, lepiej sprawdzą się dłuższe i merytoryczne teksty.
Dodaj zdjęcia i inne media
Chcesz zwiększyć atrakcyjność swojego tekstu? Nie zapomnij dodać zdjęć oraz innych mediów, takich jak infografiki, video, czy mapy interaktywne.
Umieść linkowanie wewnętrzne
Jeśli chcesz zwiększyć zasięg swoich artykułów, nie zapominaj o linkowaniu wewnętrznym do powiązanych treści i wpisów zawierających więcej informacji na poruszany temat. Dzięki temu użytkownik spędzi więcej czasu na twojej stronie.
Poza tym linki wewnętrzne pomagają robotom wyszukiwarek łatwiej indeksować treści, wzmacniają autorytet strony i wpływają na liczbę odsłon.
Zachęcaj do interakcji (Call to action)
Kluczowym elementem tego rodzaju treści powinno być także Call to action (CTA). Zapytaj więc czytelników o ich opinię na dany temat, zaproś do dyskusji, udostępnienia treści lub skorzystania z oferty!
Namawiaj do przeczytania podobnych wpisów na stronie
Jak już wspomnieliśmy, jedną z najważniejszych rzeczy jest utrzymanie zaangażowania czytelnika i zachęcenie go do pozostania na stronie. Dlatego też zachęcaj do przeczytania innych wpisów blogowych. Możesz to zrobić, poprzez wspomniane już linkowanie wewnętrzne, czy CTA.
Innym sposobem może być sekcja „Polecane artykuły”, wyróżnienie najważniejszych artykułów czy polecanie konkretnego tekstu w treści.
Wymień źródła
Jeśli piszesz specjalistyczny artykuł blogowy, nie zapomnij o wymienieniu źródeł. To nie tylko wzmocni twoje SEO, ale pozwoli też czytelnikom lepiej zgłębić dany temat.
Źródła możesz podawać w formie przypisów, linkowania, czy bezpośrednich odniesień do danych badań i publikacji.
Lokalne artykuły blogowe
Pamiętaj, że pisanie lokalnych artykułów blogowych wymaga uwzględnienia dodatkowych elementów. W tym przypadku warto sięgać po lokalne frazy kluczowe oraz umieszczać dane adresowe.
Promuj swoje treści
Jeśli już stworzyłeś wartościowy wpis na swoim blogu, nie zapomnij o jego promowaniu. Udostępnij swoją treść w mediach społecznościowych, polecaj ją na grupach branżowych, czy lokalnych. Doskonałym narzędziem, by udostępnić treść nowego wpisu jest też newsletter.
Pamiętaj także, że pisanie tekstów na bloga możesz zlecić naszej agencji. Pozwoli ci to zaoszczędzić czas i skupić się na prowadzeniu biznesu. My zajmiemy się tworzeniem angażujących treści, ich optymalizacją i promowaniem!
Masz pytania, chcesz dowiedzieć się więcej?
Skontaktuj się z nami po BEZPŁATNĄ wycenę i doradztwo!
Tel.: 884 701 705 lub kontakt@stronywarszawa.pl