Broker Media

ul. Budowlana 5/U1, Warszawa

22 marca 2023 5 min. czytania

Jak założyć sklep internetowy? E-commerce bez tajemnic

Sklepy internetowe Warszawa

Biznes i sprzedaż podlegają dynamicznym zmianom. Nowa codzienność, w jakiej znaleźliśmy się za sprawą pandemii oraz wojny w Ukrainie, wpłynęła na przyzwyczajenia i oczekiwania klientów. Na znaczeniu zyskał rynek e-commerce, który od kilku lat konsekwentnie wzrasta – nie tylko w skali krajowej, ale również globalnej. Kolejni sprzedawcy, którzy nie chcą pozostać w tyle, przenoszą swoje produkty i usługi do sieci – czyli dokładnie tam, gdzie są ich klienci. Broker Media wspiera przedsiębiorców w tej zmianie, projektując nowoczesne i funkcjonalne sklepy internetowe.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków?
  • Jak e-commerce wpływa na biznes?
  • Za co klienci cenią e-commerce?
  • Jakie trendy będą miały największe znaczenie w 2023 roku?
  • Jakie sklepy tworzymy w Broker Media?

Klienci przechodzą do online

Szacuje się, że w 2021 roku aż 77% polskich klientów robiło zakupy za pośrednictwem internetu. Na ten imponujący wynik bez wątpienia wpłynęła pandemia oraz ograniczenia handlu stacjonarnego, związane z lockdownem i wprowadzonymi przez rząd obostrzeniami. 

Polacy, którzy kupowali online przed pandemią, wzmocnili swoje przyzwyczajenia – zaczęli dokonywać zakupów online częściej, wydając coraz większe kwoty przez internet. Nic nie wskazuje na to, by trend ten miał się odwrócić. Wręcz przeciwnie – długoterminowe prognozy wskazują jednoznacznie, że rynek e-commerce będzie się umacniał.

Co istotne, zmiany spowodowane przez C-19, zachęciły do kupowania przez internet również konsumentów, którzy z różnych powodów wcześniej tego unikali. Statystyki pokazują, że liczba osób po 60 roku życia korzystających z e-commerce, podczas pandemii wzrosła o około 12%.

Firmy inwestują w e-commerce

W jaki sposób biznes odpowiada na potrzeby współczesnych konsumentów? Rozwijając handel internetowy i dostarczając im komfortowe, szybkie i bezpieczne rozwiązania zakupowe.

W 2013 roku jedynie 16% przedsiębiorców była zainteresowana rozwijaniem swojej działalności w przestrzeni internetowej. W 2020 roku, a więc po zmianach związanych z pandemią, ponad 40% firm wyrażała chęć rozwijania własnego e-commerce. Zmianę widać gołym okiem.

Aktualnie około 150 tysięcy firm sprzedaje swoje produkty lub usługi za pośrednictwem sieci. Jak przekłada się to na dane ekonomiczne? Specjaliści szacują, że wartość rynku e-commerce w Polsce możne wzrosnąć o 94 miliardy złotych na przestrzeni lat 2021-2027, osiągając poziom 187 miliardów.

Przedsiębiorcy dostrzegają rosnące znaczenie e-commerce i rozumieją, że obecność w internecie może stanowić o powodzeniu ich biznesu. Inwestycja w platformę sprzedaży online – funkcjonującej samodzielnie lub w modelu omnichannel, równolegle do punktów sprzedaży stacjonarnej – jest z tej perspektywy koniecznością. 

Jak Polacy chcą kupować w internecie?

Nie ma wątpliwości co do tego, że Polacy coraz chętniej kupują online. Z jednej strony wynika to z konieczności, przed jaką stanęliśmy wszyscy w obliczu pandemii – brakiem możliwości robienia zakupów w tradycyjny sposób. 

Z drugiej – ze wzrostu zaufania do sklepów internetowych, które coraz lepiej odpowiadają na potrzeby klientów. Takie jak:

  • Wygodne i bezpieczne płatności – możliwość wykonania szybkiego przelewu lub skorzystania z zaufanego serwisu obsługującego płatności.
  • Tania i szybka dostawa – możliwość skorzystania z różnych rodzajów dostawy i niskie koszty przesyłki.
  • Bezproblemowy zwrot – jasna polityka zwrotów i reklamacji, bez dodatkowych kosztów dla klienta.
  • Dostęp z różnych urządzeń – możliwość dokonania zakupu ze smartfona, tabletu, smart watcha i innych urządzeń mobilnych.
  • Pozytywne doświadczenia – prosta ścieżka zakupowa, wysoki poziom obsługi klienta.

Podsumowując, współcześni klienci e-commerce poszukują nie tylko możliwości zakupu potrzebnych produktów – to mogą otrzymać wszędzie. Chcą najwyższego poziomu bezpieczeństwa, komfortu, jasnych warunków i technologii skrojonej na miarę tych oczekiwań.

Trendy w e-commerce

Aby zagłębić się w potrzeby klientów i w pełni je zrozumieć, warto śledzić trendy sprzedaży internetowej. To właśnie one najlepiej obrazują kierunek, w jakim zmierza e-commerce i którym chcą podążać konsumenci.

Do najważniejszych trendów 2023 roku zaliczamy:

  • Quick commerce (q-commerce) – ekspresowe dostawy oznaczają, że klient otrzymuje zamówiony towar tego samego dnia, również w weekendy. To ogromna szansa na wykorzystanie przestrzeni rynkowej, która pojawiła się wraz z ograniczeniem handlu w niedziele. Liderzy rynku oferują zakupy z dostawą pod wskazany adres w ciągu 10 minut. Q-commerce rozwija się przede wszystkim w branży spożywczej.
  • Odroczenie płatności (buy now pay later)– możliwość odroczenia zapłaty za zakupiony towar lub łatwego rozłożenia płatności na raty ma kluczowe znaczenie w obliczu rosnącej inflacji. Dzięki BNPL klienci mogą lepiej zarządzać swoim budżetem i łatwiej podejmują decyzje zakupowe. Odroczona płatność w połączeniu z bezpłatnymi zwrotami pozwala na uniknięcie kosztów oraz trudności logistycznych (m.in. samodzielnego nadawania przesyłki) związanych z zamówieniem produktów, które nie spełnią oczekiwań klienta. 
  • Social commerce – to miejsce, w którym stykają się media społecznościowe i e-commerce. Facebook i Instagram umożliwiają dokonywanie zakupów bezpośrednio z postów publikowanych na firmowych fanpage’ach. Do listy portali społecznościowych promujących social commerce dołączyły w ostatnim czasie Pinterest i TikTok. Istotną rolę w tym trendzie odgrywają influencerzy współpracujący z marką, publikujący materiały, z których w łatwy sposób można przenieść się do sklepu i dokonać zakupu promowanego produktu czy usługi.
  • Omnichannel – to model, który polega na połączeniu kilku kanałów sprzedaży, pozwalając klientom na zachowanie dużej elastyczności i swobody wyboru. Dzięki niemu możliwe jest np. zamówienie produktu online i odebranie go w sklepie stacjonarnym. Wyzwaniem dla przedsiębiorców jest zagwarantowanie takiej samej jakości usług we wszystkich swoich kanałach oraz zapewnienie odpowiedniego przepływu informacji pomiędzy nimi. Jest to jednak gra warta świeczki – sprzedaż w modelu omnichannel zwiększa wiarygodność firmy i zapewnia jej duże zaufanie klientów. 
  • Sprzedaż subskrypcyjna – cykliczne dostarczanie określonych produktów (np. środki higieniczne, suplementy diety, karma dla psa lub kota) lub usług (np. dostęp do serwisu streamingowego) wzbudzają coraz większy entuzjazm klientów i stwarzają wiele możliwości dla firm zainteresowanych sprzedażą w internecie. Subskrypcja może wiązać się z codziennymi, cotygodniowymi, comiesięcznymi dostawami i obowiązywać tak długo, jak klient odnawia swój abonament.
  • Re-commerce – wraz ze wzrostem znaczenia kwestii środowiskowych i wartości związanych ze zrównoważonym rozwojem, klienci coraz chętniej poszukują możliwości zakupu przedmiotów z drugiej ręki. 

Oczywiście warto pamiętać, że trendy – tak w e-commerce, jak i w innych dziedzinach życia i biznesu – wciąż ewoluują. Oczekiwania klientów nieustannie rosną, a przedsiębiorcy bez wytchnienia pracują nad technologią i rozwiązaniami, które im sprostają… lub je wyprzedzą.

Indywidualnie zaprojektowany sklep internetowy od Broker Media

Nie ma wątpliwości, że e-commerce znajduje się w centralnym punkcie współczesnego biznesu. Własny sklep internetowy pozwala dotrzeć do klientów, zwiększać sprzedaż i napędzać rozwój firmy. Ale jak go założyć? Jak wybrać odpowiedni system? Gdzie szukać wsparcia specjalistów? 

Jeżeli zadajesz sobie tego typu pytania, jesteś we właściwym miejscu. Specjaliści Broker Media mają dla Ciebie wszystkie odpowiedzi. Doradzimy Ci, na jaką technologię warto postawić, aby dotrzeć do klientów. Stworzymy rozwiązania odpowiednie dla Twojego biznesu i zaprojektujemy sklep na WooCommerce – najpopularniejszej platformie e-commerce na świecie. 

Co na tym zyskasz? Tylko spójrz:

  • Przemyślaną strategię e-commerce i indywidualnie zaprojektowany sklep online, w pełni dopasowany do Twojej oferty i potrzeb biznesowych.
  • Unikalny projekt graficzny, wyróżniający e-commerce na tle konkurencji. 
  • Integrację z systemami ERP (do planowania zasobów przedsiębiorstwa), WMS (do zarządzania magazynem), PIM (do zarządzania bazą produktów), DAM (do zarządzania zasobami cyfrowymi), CMS (do zarządzania contentem) i wieloma innymi.
  • Możliwość integracji z wybranymi firmami spedycyjnymi oraz systemami płatności.
  • Optymalizacja pod kątem SEO i UX.
  • Pełne wsparcie technologiczne na każdym etapie projektu.

Ile kosztuje stworzenie sklepu internetowego? Ostateczna cena zależy od poziomu skomplikowania projektu – ilości komponentów, funkcji, integracji, projektu graficznego. Skontaktuj się z nami i opowiedz nam o swoim pomyśle. Chętnie podpowiemy i wycenimy go bezpłatnie!

Powierzając nam stworzenie Twojego sklepu internetowego, zyskujesz nową perspektywę dla rozwoju swojej firmy. Otwierasz się na przyszłość i klientów, którzy czekają na Twój produkt. Zyskujesz również zaufanego partnera biznesowego, który rozumie Twoje potrzeby i plany. 

Inne artykuły na blogu

Nasza wiedza i doświadczenie, pozwoli na skuteczne osiągnięcie założonego celu.

  • Strony internetowe
Brief strony www

Brief dla strony www – po co go wypełniać i jak dobrze to zrobić?

O briefie mówi się, że to dokument, który zawiera wszystkie informacje, niezbędne do stworzenia – w naszym przypadku – strony www. Brief to jednak znacznie […]

  • Strony internetowe
strony internetowe wordpress

Strony internetowe na WordPressie – jakie mają możliwości i czy to dobry pomysł?

WordPress to darmowa platforma, która służy do tworzenia stron internetowych bez umiejętności kodowania. Pozwala na łatwą edycję zawartości i zarządzanie treścią. Daje możliwość korzystania z […]

  • Strony internetowe
Strona internetowa spółdzielni mieszkaniowej Warszawa

Strony internetowe dla Spółdzielni mieszkaniowych (SM)

Jaka powinna być strona www spółdzielni mieszkaniowej?  Trudno dziś wyobrazić sobie nowoczesną instytucję, która nie ma własnej strony internetowej. Dotyczy to także spółdzielni mieszkaniowych, którym […]