Broker Media

ul. Budowlana 5/U1, Warszawa

18 listopada 2024 6 min. czytania

Jak wykorzystać AI w pozycjonowaniu stron, by osiągać czołowe pozycje w 2024/25 roku?

Sztuczna inteligencja stała się ważnym elementem SEO. Dzięki niej można zautomatyzować wiele powtarzających się zadań, a praca staje się bardziej efektywna. Z każdym rokiem AI będzie jeszcze zyskiwać na znaczeniu w strategiach SEO. Dlatego warto uwzględnić ją w swoich działaniach. W artykule podpowiadamy, jak zrobić to najskuteczniej!

Generowanie treści, obrazów, filmów

Sztuczna inteligencja ma ogromny potencjał w generowaniu treści, które odpowiadają preferencjom i potrzebom użytkowników i mogą zwiększać ruch na stronie i poprawiać widoczność w wyszukiwarkach. Są to przede wszystkim: artykuły blogowe, opisy produktów, FAQ i odpowiedzi na pytania, czy posty na media społecznościowe. Przykłady narzędzi AI do generowania tego rodzaju treści to np. Jasper AI, czy Copy.ai

Oczywiście należy przy tym mieć na uwadze to, że tak powstałe teksty mogą mieć charakter szablonowy. Dlatego ważne jest także, by starannie je redagować. Pozwoli to zwiększyć ich wartość i unikalność.

AI zrewolucjonizowało także sposób tworzenia treści wizualnych. Dzięki narzędziom takim, jak DALL-E czy DeepAI możliwe jest tworzenie unikalnych obrazów oraz ich optymalizacja wizualna do wymagań SEO.

AI może być także wsparciem przy tworzeniu filmów. Pozwala bowiem nie tylko na szybkie tworzenie wysokiej jakości treści wideo, ale i na ich lepsze dostosowanie do odbiorców. Pomaga też w automatycznym generowaniu odpowiednich tagów, tytułów i opisów, co poprawia ich indeksowanie przez wyszukiwarki. W tym przypadku pomocne są narzędzia, takie jak Lumen5 czy Synthesia.

Optymalizacja strony

Wykorzystując sztuczną inteligencję, możesz też zoptymalizować różne aspekty swojej witryny internetowej. AI może automatycznie przeprowadzać audyty techniczne strony, identyfikując błędy 404, problemy z prędkością ładowania, brakujące tagi meta i opisy, czy kłopoty z responsywnością na różnych urządzeniach. 

W identyfikacji tych problemów pomóc może m.in. Screaming Frog lub Ahrefs.

Analityka

Dla strategii SEO kluczowe znaczenie ma także analityka oparta na sztucznej inteligencji. Zaawansowane możliwości analizy i interpretacji danych umożliwiają poprawę widoczności strony w wyszukiwarkach. Poza tym możliwe jest też podejmowanie bardziej świadomych decyzji oraz dostosowywanie strategii w oparciu o rzetelne dane.

AI pozwala na przetwarzanie i analizowanie ogromnych zbiorów danych m.in. na temat:

  • zachowań użytkowników,
  • wydajności treści,
  • skuteczności działań marketingowych,
  • aktualnych wzorców i trendów,
  • doświadczeń użytkowników.

AI pomaga również w analizowaniu profilu linków. Umożliwia identyfikację zarówno linków wewnętrznych, jak i zewnętrznych, które są najbardziej efektywne.

Poza tym dzięki narzędziom AI możliwe jest także tworzenie zaawansowanych raportów, które pomagają w zrozumieniu wyników SEO. W analizie wyników oraz podejmowaniu strategicznych decyzji pomóc mogą m.in. Google Analytics, Surfer SEO, Cortex, Moz Pro.

Analiza konkurencji

AI pozwala też pozyskać cenne informacje o strategiach i działaniach innych graczy na rynku. Narzędzia takie, jak SEMrush czy Ahrefs, pozwolą Ci zidentyfikować firmy, które oferują podobne produkty lub usługi i są skierowane do tej samej grupy docelowej.

Dzięki AI możesz też zbadać, jak konkurencja podchodzi do tworzenia treści. Jakie są ich strategie dotyczące długości treści, użycia słów kluczowych i interakcji z odbiorcami. Poza tym możesz też zbadać profil linków konkurencji, oszacować ruch na ich stronie oraz źródła tego ruchu (m.in.  SimilarWeb czy Alexa)

Tak zdobytą wiedzę możesz wykorzystać do opracowania lub dostosowania własnej strategii SEO, by lepiej konkurować na rynku.

Chatboty i obsługa klienta

Na SEO korzystnie może wpłynąć też wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w postaci chatbotów. Chatboty mogą prowadzić użytkowników przez witrynę, odpowiadając na ich pytania i sugerując określone treści. A to z kolei zwiększa czas spędzony na stronie.

Poza tym chatboty mogą także zbierać dane o zachowaniach i preferencjach użytkowników, co pozwala na lepsze dostosowanie treści i strategii SEO do ich potrzeb.

Zmień swoje SEO z AI

Jak widzisz, AI może zautomatyzować wiele rutynowych zadań SEO, takich jak analiza danych, optymalizacja treści czy generowanie raportów. Dlatego warto inwestować w te technologie i wykorzystywać jej potencjał.

Jeśli nie wiesz, jak w pełni wykorzystać możliwości sztucznej inteligencji w swoich strategiach SEO, skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci wdrożyć najskuteczniejsze rozwiązania!

Korzyści, jakie AI może przynieść Twojej firmie w kontekście SEO to przede wszystkim:

  • lepsza widoczność w wyszukiwarkach,
  • większe zaangażowanie użytkowników,
  • zwiększenie konwersji,
  • lepsza efektywność kampanii,
  • możliwość dostosowywania strategii w czasie rzeczywistym,
  • większa różnorodność i atrakcyjność contentu.

Przeczytaj także: Wpływ sztucznej inteligencji na SEO

Inne artykuły na blogu

Nasza wiedza i doświadczenie, pozwoli na skuteczne osiągnięcie założonego celu.

  • Strony internetowe
Strona internetowa prawnik kancelaria prawna

Strony internetowe dla kancelarii prawnych – o czym pamiętać i jakich błędów nie popełnić?

Branża prawnicza tak samo jak inne branże potrzebuje dobrej promocji w sieci. Ze względu jednak na swoją specyfikę, musi skupiać się przede wszystkim na budowaniu […]

  • Strony internetowe
Strony internetowe dla adwokatów radców prawnych kancelarii Warszawa

Strony internetowe dla Prawników, adwokatów i radców prawnych Warszawa.

Jesteś adwokatem lub radcą prawnym? Zapewne wiesz, że większość potencjalnych klientów, szukających tego rodzaju usług rozpoczyna swoje poszukiwania online. To właśnie dzięki stronie internetowej zyskujesz […]

  • Inne
  • Strony internetowe
Strony internetowe dla gmin i urzędów

Strona www gminy, miasta lub innego urzędu – jak powinna wyglądać i co zawierać?

Dobre, nowoczesne strony internetowe są potrzebne jednostkom administracji samorządowej czy innym instytucjom publicznym m.in. ze względów wizerunkowych, ale nie tylko. Takie witryny są źródłem informacji […]

error: Content is protected !!