Broker Media

ul. Budowlana 5/U1, Warszawa

3 grudnia 2024 6 min. czytania

Strona internetowa tworzona przez AI a projekt na zamówienie. Które rozwiązanie lepsze dla Twojej firmy?

Strony internetowe tworzone przez sztuczną inteligencję AI

Sztuczna inteligencja (AI) zrewolucjonizowała wiele branż, a projektowanie stron internetowych nie jest tu wyjątkiem. Dzięki AI tworzenie stron stało się łatwiejsze, szybsze, szerzej dostępne, efektywniejsze kosztowo. Jednak, czy rzeczywiście automatyczne narzędzia są w stanie zastąpić indywidualne projekty?

Wykorzystanie AI w tworzeniu stron internetowych

Dzięki AI projektowanie stron internetowych stało się bardziej dostępne, nawet dla osób bez zaawansowanych umiejętności technicznych. Sztuczna inteligencja oferuje bowiem narzędzia, które nie tylko przyspieszają proces tworzenia, ale również automatyzują pewne zadania. 

Jak AI wspiera tworzenie stron internetowych? AI umożliwia:

  • szybkie tworzenie szablonów i układów – AI może automatycznie tworzyć układy stron na podstawie wytycznych użytkownika lub analizy branży, w której działa firma,
  • personalizację doświadczenia użytkownika – algorytmy AI są w stanie dostosować zawartość strony do preferencji użytkowników,
  • generowanie treści – AI pozwala generować teksty dostosowane do grupy docelowej i tematyki strony,
  • tworzenie grafik – narzędzia AI generują wizualizacje i grafiki dostosowane do stylu strony,
  • optymalizację SEO – narzędzia AI analizują strukturę strony oraz treści pod kątem optymalizacji dla wyszukiwarek,
  • analizę danych użytkowników – sztuczna inteligencja pomaga także analizować dane z odwiedzin strony,
  • optymalizację wydajności.

Wykorzystanie sztucznej inteligencji przy projektowaniu stron internetowych ma wiele zalet. Przede wszystkim, dzięki zautomatyzowaniu wielu procesów,  AI obniża koszty, co może mieć duże znaczenie dla mniejszych firm i startupów.

Poza tym narzędzia AI często są bardzo intuicyjne. Nie wymagają znajomości kodowania, dlatego też stronę może stworzyć także osoba, która nie posiada zaawansowanej wiedzy technicznej. Korzystanie z AI zwiększa także wydajność całego procesu. Tradycyjne tworzenie stron internetowych może trwać tygodnie, gdyż wymaga samodzielnego kodowania, projektowania i tworzenia treści. 

Choć narzędzia oparte na AI pozwalają na tworzenie nowoczesnych, estetycznych i funkcjonalnych stron internetowych w bardzo krótkim czasie, to ma to także swoją cenę. Takie rozwiązanie nie jest dobre dla wszystkich, gdyż może nie sprostać bardziej zaawansowanym potrzebom.

Ograniczenia AI przy tworzeniu stron internetowych

Jak już wspomnieliśmy, automatyzacja procesów i możliwość generowania witryn bez potrzeby ręcznego kodowania czy projektowania, ma wiele zalet. Jednak ma też sporo ograniczeń. Jakich?

To przede wszystkim:

  • Brak unikalności – szablony i gotowe rozwiązania, z których często korzysta AI sprawia, że strony mogą prezentować się mało oryginalnie i słabo wyróżniać na tle konkurencji. W przypadku większych biznesów, które pragną być rozpoznawalne na rynku, takie rozwiązanie nie będzie wystarczające. Tu znacznie lepiej sprawdzą się projekty kreatywne i spersonalizowane podejście.
  • Brak strategii – AI nie uwzględnia szerszej strategii marketingowej czy brandingowej, które  pozwalają na zdefiniowanie celów, takich jak zwiększenie ruchu, generowanie leadów czy poprawa konwersji. Dlatego też w przypadku firm, którym strona internetowa nie służy jedynie, jako wizytówka z danymi kontaktowymi, lepiej sprawdzą się indywidualne projekty.
  • Możliwość wystąpienia błędów i nieścisłości – AI może generować treści, które nie są w pełni poprawne pod względem merytorycznym lub gramatycznym. Czasem może pojawić się także problem niewłaściwego formatowania, problemy z responsywnością na różnych urządzeniach czy nieodpowiednie rozmieszczenie elementów na stronie.
  • Obawy etyczne – AI często opiera się na gotowych szablonach i danych. Z uwagi na to, że bazuje tylko na istniejących już wzorcach, projekty mogą być zbyt podobne do już istniejących. Poza tym istnieje też pewne ryzyko dezinformacji i niskiej jakości tekstu przy automatycznym generowaniu treści.

Poza tym należy pamiętać, że w przypadku indywidualnych projektów konieczne jest zaangażowanie zespołu specjalistów, takich jak project manager, który jest specjalistą od marketingu, programista, projektant graficzny, copywriter, czy specjalista od UX/UI. Każdy z tych ekspertów wnosi unikalną perspektywę oraz kreatywne pomysły. Sztuczna inteligencja, choć potrafi wspierać procesy analityczne i automatyzować niektóre zadania, nie jest w stanie zastąpić tej ludzkiej kreatywności i różnorodności spojrzeń.

Strony internetowe AI czy indywidualny projekt: którą opcję wybrać?

Wybór między stronami AI a indywidualnym projektem zależy od wielu czynników. Na pewno należy wziąć pod uwagę specyficzne potrzeby firmy, jej budżet, wielkość, plany na przyszłość, cele biznesowe, oczekiwania co do funkcjonalności i unikalności.

Indywidualny projekt strony internetowej będzie korzystniejszy dla firm i branż, które wymagają spersonalizowanych rozwiązań, dążą do stworzenia unikalnej tożsamości marki, potrzebują złożonych funkcjonalności i oryginalnego designu. 

Jeśli zależy Ci na projekcie, który wyróżni Twoją markę i autentycznie odzwierciedli jej wizję i wartości, skontaktuj się z nami:

+48 884 701 705 lub kontakt@stronywarszawa.pl

Wykonujemy świetne indywidualne projekty, które odpowiadają nawet najbardziej wymagającym potrzebom naszych Klientów. Choć w swojej pracy także korzystamy z nowoczesnych narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, to jednak ich funkcja jest zupełnie inna. Narzędzia AI służą nam głównie jako wsparcie. Dzięki nim możemy osiągać wyższy poziom personalizacji i efektywności.

A gdzie zatem sprawdzą się strony tworzone przez AI? Na pewno takie rozwiązanie będzie korzystne w przypadku firm, start-upów oraz osób prywatnych, które potrzebują prostej wizytówki. Za pomocą takich witryn można w podstawowy sposób przedstawić ofertę i podać dane kontaktowe.

Inne artykuły na blogu

Nasza wiedza i doświadczenie, pozwoli na skuteczne osiągnięcie założonego celu.

  • Inne
Social Media Pozycjonowanie SEO

Czy prowadzenie social mediów wpływa na pozycjonowanie?

Chociaż social media nie są bezpośrednim czynnikiem rankingowym w wyszukiwarkach typu Google, to jednak pośrednio bardzo wspierają działania SEO. Dlatego też obecność i aktywność w […]

  • Strony internetowe
Strona internetowa przedszkole

Strony internetowe dla przedszkoli – jak wykorzystać je, aby poprawić widoczność swojej placówki?

Zdecydowana większość rodziców, zanim podejmie decyzję o wyborze przedszkola dla swojego dziecka, poszukuje o nim informacji online. Strona internetowa jest więc pierwszym miejscem, w którym […]

  • Strony internetowe
Strona internetowa spółdzielni mieszkaniowej Warszawa

Strony internetowe dla Spółdzielni mieszkaniowych (SM)

Jaka powinna być strona www spółdzielni mieszkaniowej?  Trudno dziś wyobrazić sobie nowoczesną instytucję, która nie ma własnej strony internetowej. Dotyczy to także spółdzielni mieszkaniowych, którym […]

error: Content is protected !!